js zadnje casee zelo smrdim par dni vec kot en mesec nazaj sem bila na atletskih pripravah in tam upobljala od prijateljice deodorant ki je bil antiperspirant men mami tega ne dovoli uporabljat. po pripravah sem spet zacela uporabljati svojega in usak dan zelo smrdela po svicu sproobala sem se 4 druge deodorante venddar ni nic bolje aja pa usak vecer se tusiram. bi mi lahko prosim priporocali kaksnegaaaa ker sem obupaanaaaaaaaaaa ze naprej hvala za odgovor lp
• sm
smelly_cat
jaaaa enkrat čimprej pejt po treningu domov direkt do mamice, da te zavoha, pol se pa pogovorta kter deodorant uporablat...
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Živijo!
Razumem, da se soočaš z neprijetnim vonjem po potenju, še posebej po uporabi antiperspiranta na atletskih pripravah. To je pojav, ki je lahko posledica sprememb v bakterijskem ravnovesju pod pazduhami.
Zakaj se to dogaja?
Antiperspiranti vsebujejo aluminijeve spojine, ki blokirajo znojne žleze in zmanjšujejo potenje.
Ko si bila na pripravah, si uporabljala antiperspirant in s tem za nekaj časa močno zmanjšala znojenje. Ko si ga prenehala uporabljati, si opazila, da se je tvoje telo morda odzvalo s povečanim vonjem – to je lahko normalen efekt, ko se koža in bakterije spet na novo uravnavajo.
Kaj sploh je razlika med deodorantom in antiperspirantom?
Deodorant:
Ne preprečuje potenja, ampak poskrbi, da ne smrdiš.
Običajno vsebuje alkohol, ki naredi kožo bolj kislo, kar zavira bakterije (bakterije so tiste, ki povzročajo neprijeten vonj, ne znoj sam).
Vsebuje tudi dišave, ki prikrijejo vonj.
Antiperspirant:
Vsebuje aluminijeve spojine, ki začasno zamašijo znojne pore in tako zmanjšaš količino znoja.
Kako si lahko pomagaš?
Vztrajaj pri higieni – vsak večer tuširanje je super! Uporabi nežno antibakterijsko milo, predvsem pod pazduhami.
Menjaj majice vsak dan – in izberi zračne materiale (bombaž, lan).
Preizkusi naravni deodorant, ki vsebuje npr. sodo bikarbono, kokosovo olje ali eterična olja (npr. limonska trava, čajevčevec).
Daj telesu čas – ko nehaš uporabljati antiperspirant, se tvoje telo in bakterije pod pazduho lahko nekaj tednov "ponovno uravnotežujejo".
In še to: nič ni narobe s tem, da se potiš – to je naravni sistem hlajenja telesa. Pomembno je le, da znaš to uravnavati na način, da se ti ni treba počutiti neprijetno.
Tina Jeromen, univ. dipl. psih.