Zdravo, tukaj Kiara!
Sedaj študiram na zdravstveni fakulteti (tretji letnik) in sem med letom ugotovila, da me medicina bolj zanima, ko sem imela prakso sem bila presenečena, da take stvari obstajajo in sem se pozanimala oziroma sem bila radovedna, saj na zdravstveni se učimo dosti stvari, vendar medicina, je nekaj drugega, zdi se mi da je to zelo čudovito, npr. da obstajajo toliko bolezni in da zdravimo na različne načine plus pol operacije, katere so zelo zanimive. Odločila sem se, da po diplomi šla na maturitetni tečaj, saj imam poklicno maturo in rabim splošno da se vpišem na medicino. Vendar problem je, ker sem 21 stara in zdi se mi, da je to zelo prepozno, sem zelo pesimistična glede tega, saj je to nekaj kar si želim in me zelo privlači, saj skoraj vsaki dan razmišljam o tem, kako bom prijela skalpela v rokah ali npr. intubirati nekoga itd., vendar včasih dobim slabe misli, da nisem dovolj vredna, da mi ne bo uspelo, da je potrata časa, da ni vredno, in počutim se kot da nisem dovolj pametna na to, čeprav na faksu je moj uspeh odličen in sem dobra organizirana oseba. Vendar moja samozavest ni v redu pač se počutim nizko. Prosim, svetujete mi, kaj naj naredim, ker res ne vem, počutim se kot da imam zaprte poti. Včasih dobim neko stistko v srcu glede teh negativnih občutkov.
Hvala za odgovor,
Kiara.
Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Kiara, pozdravljena.
Kjer je volja, je pot, pravi slovenski pregovor. Zanimivo, kako te je navdihnila medicina, ki jo sicer na nek način poznaš že 7 let; ampak očitno si jo na zadnji praksi spoznala na način, ki te je prevzel.
Menim, da bi bila pot preko maturitetnega tečaja zelo zahtevna in predvsem dolga, pa mislim, da se niti nimaš pravice ponovno vpisati v 1. letnik rednega bolonjskega študija, ker boš enega že zaključila.
Razmišljam o dveh možnostih: lahko se pozanimaš, kakšne možnosti imaš za vpis na medicino na Hrvaškem (Reka, Zagreb) ali v Beogradu.
Druga možnost pa je, da nadaljuješ študij na 2. stopnji na Zdravstveni fakulteti, pridobiš čim višjo izobrazbo v smeri, ki jo že študiraš. To bi ti bilo gotovo lažje in če bi se kasneje izkazala z odgovornim in strokovnim delom, bi lahko prevzemala tudi večje odgovornosti, ki bi bile že zelo podobne zdravnikovim ...
Želim ti veliko vztrajnosti in zaupanja vase; sledi svojim sanjam. To, da si obiskovala strokovno šolo, še zdaleč ne pomeni, da ne moreš na koncu doseči najvišje izobrazbe; kar nekaj je takšnih zgodb.
Lepo te pozdravljam,
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja