Na tem individualnem svetovanju za srednjo šolo pri pedagoginji so mi rekli da te vprašajo tudi po boleznih? Kao za zdravstvene omejitve za srednješolski program. Ali ni to kakšne morebitne bolezni imaš stvar tvojega zdravnika in v šoli tega ne smejo vedeti?
Ar
Arči
Mnogo bolj primerno bi bilo, da bi pedagoginja, potem, ko bi učenec izrazil željo po določenem nadaljevanju izobraževanja, sama naštela bolezni, ki onemogočajo opravljanje poklica, ki učenca zanima. In ne, da zahteva, da ji učenec našteje vse bolezni, ki jih ima. Pa po možnosti še bolezni, ki so v družini.
Goc imaš prav, jaz osebno na vprašanje pedagoginje katere bolezni sem ali še prebolevam, ne bi odgovoril.
Bi pa potem svojega osebnega zdravnika vprašal za mnenje. Gre za to, da je zdravnik tisti, ki svetuje opravljanje poklica glede na morebitno bolezen in ne pedagoginja. Osebno mislim, da je s takšnimi vprašanji prekoračila svoja pooblastila.
Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/a,
seveda so tvoje bolezni stvar tvojega osebnega zdravnika in tebe. Je pa možno, da nekateri srednješolski programi zahtevajo dodatne zdravniške preglede pred sprejemom v srednješolski program, da lahko vidijo, ali je oseba dejansko zdravstveno sposobna iti čez program in potem delati v poklicu, ampak ti srednješolski programi (npr. športni oddelki gimnazije) so prej izjema kot pravilo. Lahko pa te ob vpisu vprašajo po določenih boleznih (npr. če imaš kakšne alergije, kakšne kronične bolezni,...), predvsem z namenom, da bi tekom šolanja zmanjšali tveganje za poslabšanje tvojega zdravstvenega stanja.
Gotovo pa nobena srednja šola nima vpogleda v tvoj zdravstveni karton.
Želim ti uspešen začetek šolskega leta.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja
Go
Goc
Hvala za odgovor. Na tem induvidualnem svetovanju kako ti svetujejo za kateri program? Rekli so da v glavnem glede na tvoje ocene ali imaš dobre ali slabe in pri katerih predmetih bolše in slabše? Na podlagi česa še?
Uredništvo
Katarina Šepetavc
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/a.
Načini kariernega svetovanja se od ene do druge svetovalne delavke razlikujejo - težko rečem, na kakšen način bo tvoja svetovalna delavka svetovala tebi. Srednješolski program si izbereš sam/a, ker ga boš konec koncev tudi sam/a obiskoval/a. Svetovalna delavka te lahko informira, kateri srednješolski programi so na voljo, kakšne pogoje za vpis imajo, potem pa ti sprejmeš odločitev, kam bi šel/šla. Seveda ima svetovalna delavka na šoli vpogled v tvoje ocene in ti lahko svetuje tudi na podlagi tega, ampak končna odločitev o programu je tvoja.
Navadno na šoli sprašujemo še o tvojih interesih, ali bi se šolal/ v domačem kraju ali drugje, o tvojih načrtih za prihodnost,... Seveda pa lahko tudi sam/a svojo svetovalno delavko vprašaš, karkoli te zanima.
Upam, da sem pojasnila, da se nimaš česa bati na teh svetovalnih razgovorih - najbolje bo, da kar potrkaš na vrata vaše svetovalne delavke in se o tem sam/a prepričaš.
Želim ti čudovito jesen.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja