Pozdravljeni. Zakaj če stopiš do šolske svetovalne službe se one ne ukvarjajo preveč z ničemer drugim razen s tvojimi ocenami? Ali pa če stopiš za nekaj ker imaš težave s sošolcem/ko rečejo no, kako pa ti vidiš to situacijo, kako pa bi ti rešila ta problem? mogoče jih to učijo na faxu in je pravilen pristop to? ampak počutiš se kot najbolje neumen človek na svetu in rajši ne greš več tja. ker si misliš, kaj pa je to, če bi vedela, ne bi prišla spraševati, kajne.
• Uredništvo
Urška Bizjak

Odgovor svetovalke:
Živjo!
Če te prav razumem, imaš včasih občutek, da pri pogovoru s šolsko svetovalno službo nisi zares slišan/-a ali da ne dobiš konkretne pomoči, ki jo pričakuješ. Ob takšni izkušnji se lahko vsakdo vpraša, ali ima smisel ponovno poiskati pomoč.
Svetovalni delavci pogosto postavljajo vprašanja, kot so: »Kako pa ti vidiš to situacijo?« ali »Kako bi jo ti rešil/-a? in podobno«. Takšen način pogovora ni namenjen temu, da bi se učenec počutil neumno ali da bi moral/-a že poznati odgovor. Namen teh vprašanj je predvsem spodbuditi učence, da razmišljajo o svojih občutkih, potrebah in možnostih reševanja težav. Pogosto nam že to, da lahko svojo stisko nekomu zaupamo in jo ubesedimo, pomaga, da lažje najdemo rešitev ali vsaj drugače pogledamo na situacijo.
Poleg tega svojo težavo običajno najbolje pozna prav učenec sam, zato svetovalni delavci poskušajo učence postopoma opolnomočiti za samostojno soočanje z izzivi in sprejemanje odločitev, namesto da bi jim vedno ponudili že pripravljene odgovore. To je pomembna veščina, ki jo potrebujemo tudi kasneje v življenju.
Kljub temu pa je povsem v redu, da svetovalnemu delavcu tudi neposredno, direktno poveš, če se počutiš izgubljeno in bi si v določenem trenutku želel/-a več konkretnih predlogov ali usmeritev. Dober svetovalni pogovor namreč vključuje tako spodbujanje samostojnosti kot tudi podporo in usmerjanje takrat, ko to posameznik najbolj potrebuje. Pomembno je, da se ob iskanju pomoči počutiš varno, sprejeto in slišano. Če tega ne doživiš takoj, najbolj pomaga, da poveš, kakšno podporo v tistem trenutku najbolj potrebuješ.
Upam, da sem ti z odgovorom pomagala. Če imaš še kakšno vprašanje, se lahko kadarkoli ponovno obrneš na nas.
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja
• eg
egga
zakaj se pa ukvarjajo najbolj z ocenami in učno pomočjo? ali pa z delavnicami za nadarjene? to se meni zdi njihovo glavno delo. če imaš težave s kakšnim sošolcem se s tem ne dosti ukvarjajo in se mi niti ne zdi toliko smiselno stopiti do njih.
• Uredništvo
Urška Bizjak
Odgovor svetovalke:
Živjo!
Razumem, zakaj lahko imaš takšen občutek. Šolski svetovalni delavci se pogosto veliko ukvarjajo z učnimi težavami, ocenami, učnim uspehom, poklicnim usmerjanjem, delom z nadarjenimi učenci in drugimi področji, kjer se v šoli pogosto pojavlja veliko potreb in imajo zato tudi veliko dela. So pa svetovalni delavci usposobljeni tudi za pomoč pri medosebnih odnosih, sporih med vrstniki, stiskah, težavah v razredu in drugih osebnih izzivih učencev.
Če se soočaš s težavami na področju medosebnih odnosov, ti vseeno svetujem, da ponovno poiščeš pomoč pri svetovalni službi. Če boš svojo težavo jasno predstavil/-a in povedal/-a, da je sam/-a ne zmoreš razrešiti ter potrebuješ več konkretne pomoči in usmeritev, verjamem, da ti bo svetovalna služba poskušala priti naproti in da boste skupaj iskali možne načine za rešitev situacije.
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja