Pozdrav. Kaj naj bi pravzaprav delala svetovalna služba v šoli? Brez zamere, ampak se mi zdi da bolj nič in samo papirje prekladajo in neke šolske načrte na papirju delajo. Da nimajo pedagoške prakse. In to je že več ljudi reklo, ne samo jaz. Recimo pri bullyingu v šoli nič ne pomagajo. Po izobrazbi so lahko kaj, pedagogi, socialni delavci ali psihologi?
Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Oh, hudo, da ste kolektivno razočarani nad delom šolske svetovalne delavke. Tako je, po izobrazbi zajema profil pedagoga, socialnega pedagoga, specialnega pedagoga, socialnega delavca ali psihologa. Šolska svetovalna delavka bi poleg teh administrativnih zadev naj bila na voljo otrokom oziroma mladostnikom na šoli v primeru potrebe po pomoči, potrebe po usmerjanju in svetovanju, v primeru stiske in seveda tudi v primeru bullyinga. To mora biti oseba, na katero se lahko obrnete, če so kakršnekoli težave, pa naj bodo to čustvene, vedenenjske, odnosne, družinske, učne …
Res pa je, da so svetovalne delavke pogosto preobremenjene z delom, katerega morda vi, učenci, ne vidite, saj se stremi k temu, da se zadeve rešujejo čimbolj diskretno.
V kolikor še nisi bila pri njej na kakšnem pogovoru, predlagam, da se pri njej zglasiš in izpostaviš problematiko. Če ne bo odziva na poročanje o bulliyingu, ti svetujem, da to zaupaš staršem in se obrnite najprej na razrednika, na zadnje pa, po potrebi, na ravnatelja.
V upanju, da se zadeve čimbolje in čim hiterje uredijo, te lepo pozdravljam
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
Le
Leparena
Naj bi pomagali tudi pri reševanju sporov med ljudmi kao meditacija in to? Se mi zdi, da se jemlje da je to za bolj šibke ljudi ki se ne znajo postaviti zase.
Uredništvo
Mojca Lapi
Odgovor svetovalke:
Tako, tudi mediacija, ki pa ni za šibke. Na svetu je toliko različnih ljudi, kakor v vsaki skupnosti in tudi na vaši šoli. In vsak posameznik ima neko svojo zgodbo, na podlagi katere gradi sebe, svoja prepričanja in svoj pogled na stvari. Zato imamo različne perspektive, kar pomeni, da se resnice lahko razlikujejo med ljudmi. To ne pomeni vedno, da ima en prav in drugi narobe, ampak da je le pogled na isto zadevo ali situacijo različen. Mediacija je način oziroma strategija, ki pomaga različnim posameznikom z različnimi perspektivami oziroma resnicami spredvideti širše, da se lahko potem najde neka skupna rešitev ali kompromis oziroma razumevanje. Vsak se lahko kdaj znajde v situaciji, ko je 100 % prepričan v svoj prav in ima nasproti sebe nekoga, ki pa je 100 % prepričan v njegov prav. Mediator, ki je v tem primeru neka tretja oseba in ni čustveno vpleten v dogajanje, lahko pomaga posameznikoma uvideti, da obstajajo različni pogledi na isto stvar.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
Le
Leparena
Kako se pa lahko sploh pristopi k svetovalni službi s takšnim problemom?
Uredništvo
Mojca Lapi
Odgovor svetovalke:
Zbereš pogum, se oglasiš v njeni pisarni / kabinetu in z besedo na dan. Lahko ji pa tudi napišeš e-mail, če imaš zadržke glede pristopa v živo. No, slej kot prej boš se morala srečati z njo, če boš želela rešiti težavo.
Držim pesti, da ti uspe in da rešite zadeve.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike