Pozdravljeni,
sem dijakinja 1. letnika srednje zdravstvene šole (smer bolničar-negovalec) in vam pišem z namenom zaradi ene dileme in sicer se gre o enem sošolcu, ki se obnaša zelo čudno, na začetku ni bilo tako in ne mislim da je on vame zaljubljen.
Torej letos en dan smo imeli praktični pouk v kabinetu in smo se morali preobleči v garderobi (oboje spolna garderoba, torej se preoblačijo fantje in punce hkrati) in smo še takrat imeli belo kratko majico, saj delovnih oblek še nismo imeli. Ravno takrat, ko sem se preoblačila je na vrata potrkal ta sošolec (Timotej) in jaz sem bila še v nedrčku/modrcu in je ena moja sošolka odprla vrata, šel je not in odložil stvari ter se usedel na klopco in me gledal (bilo mi je zelo nelagodno in neprijetno). Isti dan me je pa v kabinetu gledal v rit. Seveda sem to sporočila moji razredničarki, ki se je z njim pomenila in ji je on priznal, da je vse to naredil. Na koncu sem opravičilo dobila v roku 14 dni (dokazuje da ni zrel) njemu sem takrat povedala, da mu jaz ne oprostim, saj je bila taka situacija...Rekla sem mu pa tudi, da naj ne hodi več v garderobo temveč naj se preobleče na stranišču, saj nočem, da bi se to še enkrat zgodilo eni drugi moji sošolki. A on tega očitno ni razumel, saj enkrat, ko sem se hotela preobleči v navadna oblačila iz delovne obleke, je on bil notri in sem kr počakala, da gre ven. Res ogabno od njega
Mesec šel na okrog in potem Decembra (ta mesec) smo imeli nastop v domu za starejše in sem imela nekja drugega oblečeno in sem se pri omaricah hotela preobleči v pulover. Nato pride on in tam stoji najmanj 5-10 minut (nisem se še takrat preoblekla) sem pa ugotovila da me je želel gledati še enkrat.
Zdaj pa vprašanje, kaj se tukaj, da narediti sicer sem že razmišljala za prepis na drugo šolo ampak sem se odločila, da bom počakala ta letnik in potem šla na drugo šolo.
Vesela bom kakršnega nasveta!!
• La
Laraa
Zaradi tega bi se prepisala iz šole ki si si jo izbrala?
• do
dorisika
oj Metulj, najprej mi je žal, da se ti je zgodila ta situacija, ki verjamem, da je zelo neprijetna. ta fant - timotej je res nezrel, nekulturen in nevljuden. v sporočilu omenjaš, da si situacijo že zaupala razredničarki, zanima me, ali je ona primer posredovala naprej šolski psihologinji ali pa svetovalni delavki, ker se mi zdi, da bi oni2 zaradi svojega poklica lahko bolje svetovali in se pogovorili s timotejem. glede prepisa na drugo šolo samo zaradi njega, ti odsvetujem ... boljša ideja se mi zdi, da se prepišeš v drugi oddelek (npr. če si zdaj 1.a, se prepišeš v 1.b) - če imate seveda vsaj 2 oddelka, bi pa vseeno priporočala še razgovor s svetovalno službo - najbolje da vsak posamezno in še morda potem na koncu kaj dorečete skupaj. zanima me pa, ali se timotej s tabo pogovarja v preoblačevalnici (garderobi), v razredu? in ali se ti zdi da te osvaja (z besedami, s pogledi)? oprosti, če so preveč osebna vprašanja, ker če te, potem je še toliko bolj nujno, da čimprej ukrepate
upam, da sem ti vsaj malo pomagala in vse dobro ti želim in da čimprej najdeš rešitev za to situacijo, pa srečno '26
dorisika
• Me
Metulj
Odgovor za: Dorisika
Hejjj,
prvo se ti zahvaljujem za to voščilo in sama tebi želim enako, čeprav je že mimo!!
glede prepisa na drugo šolo, je tudi razlog program (dolga zgodba ampak je za program katerega sem želela iti, imel omejitve in no zdaj sem končala na zdravstveni) in ni samo zaradi njega
moja razredničarka žal tega ni sporočila oz javila naprej svetovalni delavki ampak se je samo pomenila z mojim sošolcem in se ne obremenjuje več z njim čeprav meni to ni fer saj me še od tistega dogodka skoz gledu v razredu in ko sem to vidla je on pogledu nekam drugam, z mano se ne pogovarja saj sem mu sama rekla da ne sme meti nobenega kontakta z mano
upam da sem ti odgovorila na vse!!
lep dan še naprej
Metulj
• Uredništvo
Urška Bizjak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če te prav razumem, se je sošolec že večkrat neprimerno vedel do tebe pri preoblačenju (v garderobi in kasneje tudi drugje), kljub temu da si jasno povedala, da ti je neprijetno in da z njim ne želiš nobenega stika. O tem si obvestila razredničarko, on je dejanje priznal in se (z zamikom) opravičil, vendar se njegovo vedenje oziroma gledanje nadaljuje, zato se še vedno ne počutiš varne in spoštovane.
Zelo prav in pogumno je, da si mu jasno povedala, da je njegovo vedenje nesprejemljivo, in da si o vsem obvestila razredničarko. To ni bilo pretiravanje ali “tožarjenje”, saj si s tem zaščitila sebe in tudi druge sošolke.
Ker se vedenje ponavlja, je pomembno, da zadeve ne ostanejo samo pri enem pogovoru. Predlagam ti:
Ponovno se obrni na razredničarko in ji mirno, konkretno povej, da se kljub pogovoru z njim, situacije nadaljujejo in da se še vedno počutiš nelagodno.
Hkrati izrazi željo po pogovoru s šolsko svetovalno delavko/svetovalnim delavcem. Pomembno je, da takšne situacije obravnavajo tudi te strokovne službe in ne samo razredniki.
Če se počutiš lažje, pojdi na pogovor skupaj s starši ali drugo odraslo osebo, ki ji zaupaš. To pogosto pomaga, da se zadeve vzamejo resneje.
Jasno povej, kaj potrebuješ: občutek varnosti, spoštovanja in jasna pravila, da se to ne ponavlja (npr. dogovor glede garderob, nadzor, opozorila).
Kar se tiče menjave programa ali šole. Če je tvoja želja po menjavi povezana predvsem s tabo, tvojimi interesi in izobraževalnimi cilji, potem je to povsem v redu in smiselno, da o tem razmišljaš. V tem primeru se pogovori s svetovalno službo, starši in preveri možnosti za prepis. Pomembno pa je, da veš, da ni prav, da bi se morala ti umakniti samo zato, ker se nekdo drug neprimerno obnaša.
Če imaš še kakšno vprašanje, se lahko kadarkoli ponovno obrneš na nas.
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja