Pozdravljeni,
imam nekaj vprašanj glede študija, saj sem v močnih dvomih, sama sem že veliko brala ampak ne najdem nobene strani, ki bi mi pomagala. Torej sem 3. letnik gimnazije in imam kar lepe ocene, letos bom tudi odlična, ampak me je zelo strah mature in mislim, da mi bo prav matura pokvarila možnosti za vpis na fakulteto, ki si jo želim. Vedno sem želela biti zobozdravnica, ampak sedaj skoraj ne vidim več realnih možnosti, da bi lahko bila sprejeta, zato sem v močnih dvomih, kateri so še ostali poklici, ki me zanimajo. Našla sem doktorski študij biomedicine, ampak sedaj nisem prepričana, s katerih fakultet se lahko na ta študij vpišeš. Ali imajo možnost vpisa samo tisti, ki so naredili medicinsko fakulteto, ali tudi drugi? Naslednji poklic je zdravstveni inšpektor, ampak za ta poklic nisem našla nobenih informacij, kje in kako poteka šolanje, zato ne vem kje naj še iščem. Zadnja dva poklica sta forenzik in kriminalist, tudi za ta poklica nisem našla prav veliko informaciji, ki bi pomagale, zato prosim za vsaj kakšen odgovor, ki bi mi pomagal naslednje leto pri odločitvi, katero fakulteto naj izberem.
Upam, da mi lahko pomagate,
Hvala. -
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Iz tvojega pisanja sklepam, da si uspešna gimnazijka, ki pa se hkrati boji neuspeha in vnaprej razmišlja o maturi kot o nečem, kar je težko obvladljivo. Zato bom začela pri maturi. Iz izkušenj ti lahko povem, da se uspeh v razredu največkrat dobro odrazi tudi na maturi, se pravi, da so v razredu uspešni dijaki uspešni tudi na maturi. Kar je razumljivo, če pomislimo, da je matura le zaključek štiriletnega dela v razredu, da preverja neko širše znanje in razumevanje – tega pa uspešnejši gimnazijci gotovo premorejo. Zato ti svetujem, da, prvič, o maturi poskusiš razmišljati kot še o enem testu, ki bo zaokrožil tvoje vedenje na petih predmetnih področjih, in drugič, da ji ne pustiš, da se prepogosto sprehaja po tvojih mislih – osredotoči se na redno delo v šoli, o maturi boš razmišljala, ko bo čas za to naslednjo pomlad ).
Torej, verjamem, da ti matura ne bo pokvarila možnosti za vpis na želeni študij. Prvič zato, ker gotovo nimaš odličnega uspeha neupravičeno, kar pomeni, da si sposobna in delovna. Drugič pa zato, ker vpis na dentalno medicino tudi ne zahteva neverjetno visokih ocen. Lani je bila omejitev 83 točk. To pomeni, da za vpis ni bil potreben odličen uspeh, niti same najvišje ocene na maturi. Nekdo, ki je enkrat odličen, enkrat prav dober (3. in 4. letnik) in maturo opravi s 23 točkami, npr., je v primeru takšne omejitve gladko sprejet. Poleg tega se z letošnjim letom odpira študij dentalne medicine v Mariboru, torej bo mest za vpis še nekaj več kot v preteklih letih.
Za konec naj se dotaknem še tvojega vprašanja glede posameznih študijev. Biomedicina je doktorski študij, ki za vpis zahteva končan drugostopenjski študijski program (magisterij), če sklepamo iz pogojev za vpis na spletni strani https://portal.evs.gov.si/program?id=11 ... iomedicina, ni omejen na posameznike, ki so končali študij medicine.
Pri zdravstvenem inšpektorju nisem prepričana, kaj imaš v mislih. Nekoga, ki preverja delo zdravnikov ali nekoga, ki preverja zdravstveno ustreznost ustanov, hrane, industrije hrane itd.? V slednjem primeru je najustreznejša izobrazba, pridobljena na študiju sanitarnega inženirstva (Zdravstvena Fakulteta Ljubljana). V prvem primeru pa govoriva o delovnem mestu, ne o izobrazbi kot taki; najbolj ustrezen za takšno delo bi bil verjetno zdravnik.Forenzik je strokovnjak s področja medicine, ki je pridobil tudi potrebna znanja za takšno delovno mesto. Kriminalisti pa lahko postane nekdo, ki se je z osnovno izobrazbo zaposlil na policiji in tekom dela pridobil potrebno izobrazbo in izkušnje ter napredoval, lahko pa tudi konča študij na Fakulteti za varnostne vede in se nato poskusi zaposliti v policiji.
Upam, da sem ti odgovorila na večino vprašanj. Če te še kaj zanima, le vprašaj.
Predvsem pa verjemi vase – lahko ti uspe, korak za korakom, priti do cilja, ne glede na to, kakšen cilj si boš postavila.
Lepo te pozdravljam,
Nives Laul, univ. dipl. psihologinjaCitiraj