Živijo,
ker je na laboratorijsko zobno protetiko prijavljenih 86 oseb, razpisanih pa je samo 20 mest, me zanima kako je z vpisom na laboratorijsko zobno protetiko v Evropski uniji in če se to izobraževanje v celoti prizna v Sloveniji?
Hvala.
• Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Zdravo,
ojoj, tvoje vprašanje je kompleksno in nisem prepričana, če bom nanj znala povsem celostno odgovoriti.
Najprej: povsem razumem tvojo skrb. Če pogledava v seznam prijav in omejitev v lanskem in predlanskem letu (pogledaš na spletni strani Razpis za vpis v dodiplomske in enovite magistrske študijske programe v študijskem letu 2026/2027, spodaj), lahko vidiš, da je bil minimum točk 69,75 oz. 69,05. Kako pa tebi kaže z ocenami in točkami, če si preračunaš?
No, sedaj pa konkretno k tvojemu vprašanju: zaradi zelo omejenega števila mest v Sloveniji na laboratorijsko zobno protetiko, je seveda smiselno preveriti tudi možnosti študija v Evropski uniji (EU). Malce sem raziskovala in izobraževanje laboratorijske zobne protetike je seveda možno. V nemškem govornem območju se imenuje  Zahntechniker/in, v angleškem dental technician (angl.), v italijanskem  Odontotecnico…  Ker ne vem, katera je tvoja potencialno ciljna država študija, bom odgovarjala na splošno.
Glede na moje raziskovanje ni enotnega študijskega programa za zobne tehnike v EU, zato se vsebine in trajanje med državami razlikujejo. Predlagam, da raziščeš podrobno sam/a.
Npr. v Nemčiji in Avstriji izobraževanje poteka v dveh glavnih oblikah: višješolski ali visokošolski strokovni študiji (3 leta, 180 ECTS – podobno kot v Sloveniji) ali pa poklicne šole + večletna praksa.
Glede priznavanja izobraževanja, je večinoma stroka, torej v tem primeru zdravstvo, tista, ki pove, če je izobraževanje v drugi državi EU na ustreznem nivoju.  Primerja se trajanje izobraževanja, obseg in vsebino strokovnih predmetov, delež praktičnega usposabljanja, ipd. Postopek vodi Ministrstvo za zdravje. Če so razlike manjše, se kvalifikacija prizna neposredno. Če so razlike večje, lahko zahtevajo: dopolnilni izpit ali dodatno prilagoditveno prakso. Predlagam, da sam/-a raziskuješ v tej smeri.  Predlagam, da še preveriš osebno na ENIC‑NARIC Slovenija.
Nisem prepričana, če boš zadovoljna/en z odgovorom. Vsekakor boš potreboval/a še veliko lastne aktivnosti v pridobivanju vseh ustreznih in preverjenih informacij.
Torej, če povzamem študij laboratorijske zobne protetike v EU je možen, priznavanje študija ni avtomatsko – poteka po splošnem sistemu, možni so dodatni pogoji, pomembno je, da je program v tujini primerljiv (trajanje, praksa, vsebine).
Smiselno bi bilo tudi preveriti na Združenju zobotehnikov in inženirjev zobne protetike Slovenije. Predlagam, da se opogumiš in pokličeš (01 58 98 312).
Vse dobro želim.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja