Pozdravljeni,
letos grem v tretji letnik splošne gimnazije in razmišljam o študiju v tujini in ali bi to sploh bilo zame. Zdi se mi, da si to želim, ampak nisem prepričan, če bi se bil po koncu srednje šole pripravljen preseliti v drugo državo. Predvsem se zanimam za Nizozemsko. Kje bi lahko dobil informacije o možnih štipendijah, ki jih lahko dobiš, da (delno) pokrijejo stroške šolnine (in bivanja)? Ali se šolanje v tujini enako priznava v Sloveniji za nadaljevanje študija (magisterij) in zaposlitev, če bi se odločil vrniti v Slovenijo? Kako hitro se okvirno začnejo prijave za študije v tujini?
Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Glede možnosti za štipendije in vpisne pogoje za študij v tujini boš moral veliko sam raziskovati. Je pa zdaj še dovolj zgodaj, dovolj hitro si začel razmišljati o tem.
Vpisi oz. prijave v tujino so običajno zgodaj, v poznojesenskem ali zimskem času, ko boš v 4. letniku. Veliko informacij lahko dobiš pri Integral EDU, pri Ad futuri in VTISu (društvo študentov, ki študirajo v tujini); seveda pa tudi na spletnih straneh posameznih fakultet.
Na splošno velja, da v tujini ne dajejo teže samo akademskim dosežkom, ampak tudi obšolskim dejavnostim, motivacijskim pismom, priporočilom ...
Če je študij akreditiran, bo priznan tudi v Sloveniji. O vsem se lahko v naprej prepričaš. Lahko nor. preveriš, kako bi bilo, če bi prvo stopnjo opravil v Sloveniji, magisterij pa v tujini (ali obratno).
Želim ti veliko poguma in vztrajnosti pri raziskovanju, pa uspešno šolsko leto.
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja