Pozdravljeni,
obračam se na vas, ker imam nekaj vprašanj v zvezi z izbiro študija. Nekaj informacij sem sicer že našla sama, vendar nisem prepričana, ali jih pravilno razumem.
Zaključila sem Srednjo zdravstveno in kozmetično šolo, trenutno pa obiskujem maturitetni tečaj na gimnaziji. Sprva sem si želela študirati medicino. Ta želja še vedno obstaja, vendar se zavedam, da je vpis zelo zahteven. Čeprav sem bila na SZKŠ uspešna, mi je na gimnaziji precej težko dosegati oceno štiri, zato sem začela razmišljati tudi o drugih možnostih.
Ena izmed njih je študij biologije. Zanima me, kakšne so možnosti nadaljnjega študija po končanem dodiplomskem študiju biologije, kje se je s to izobrazbo mogoče zaposliti ter kakšne so zaposlitvene možnosti na tem področju.
Druga možnost, o kateri razmišljam, je radiološka tehnologija. Zavedam se, da gre za bolj »varno« izbiro z vidika zaposlitve, vendar se mi zdi, da bi mi bil študij medicine oziroma sorodnih biomedicinskih smeri vsebinsko bolj zanimiv. Zasledila sem tudi študij oziroma smer biomedicina, zato me zanima, kakšne so možnosti v tej smeri.
Zavedam se, da morda nimate odgovorov na vsa moja vprašanja, vendar bi bila zelo hvaležna že za kakršen koli nasvet ali usmeritev oziroma informacijo, kje bi lahko dobila bolj podrobne odgovore.
Najlepša hvala za vaš čas in pomoč.
Lep pozdrav
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
veseli me, da tako aktivno razmišljaš o svoji karierni poti in pri tem znotraj naravoslavja iščeš možne smeri, ki bi te poleg medicine zanimale. Pred tabo je splošna matura in seveda je cilj, da jo čim bolje odpišeš in si s tem odpreš možnosti za naprej. Študij medicine je zahteven, prav tako tudi vstop na študij zaradi visokih pogojev, pri tem pa ti je lahko v pomoč, da sta sedaj Medicinski fakulteti dve, in s tem je možnosti več.
V sklop izobraževalnih programov, ki sodijo v polje naravoslovja, medicine in ved, ki so naravoslovno - tehniške, sodijo biomedicina, biotehnologija, biokemija, mikrobiologija, laboratorijska medicina, ter seveda vsi inženirski poklici, ki sodijo v polje medicine - radiologija, babištvo, fizioterapija, kineziologija... Možnosti je precej. Tudi področje živilstva, varstva hrane, pa da poleg medicine, ne omeniva tudi veterine.
Področje radiologije je varno, kot tudi našteti poklici zgoraj, ker so že skoraj deficitarni in je strokovnjakov s tega področja premalo na slovenskem trgu. Tudi področje biologije, ki ga omenjaš, je široko in te lahko vodi v različna polja delovanja, od farmacije, do dela na Biološkem inštitutu, tudi Kmetijskem, na področju visoko tehnoloških podjetij, ki delujejo na področju razvoja.
Predvsem je pomembno, da si ciljno naravnana in da si skozi prakso, počitniško delo pridobiš čim več informacij, kot tudi preko spleta, študentov, ki to fakulteto obiskujejo. Pred nami so informativni dnevi, izkoristi jih, kot tudi spletne strani fakultet, ki ponujajo kar nekaj pomembnih informacij.
Upam, da ti bo odgovor v pomoč. Želim ti dobre odločitve in vse dobro,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja