Pozdravljeni,
jaz imam en problem glede študija. Odločila sem se, da letos pavziram, maturo imam opravljeno uspešno. Problem je, ker ne vem kaj naj grem oziroma ne da ne vem, ampak res večina programi kam želim iti imajo visoke omejitve. Jaz imam opravljeno splošno maturo (vse imam večinoma 3 - nekje 69-70 točk vse skupaj). Želela sem logopedijo, ampak imajo brutalne omejitve. Razmišljala sem po tem tudi o specialni pedagogiki, fizioterapiji in delovni terapiji... ampak dobesedno vsi ti programi imajo nad 70 točk. Vem, da lahko grem naslednjo leto na maturitetni tečaj izboljšati maturo, ampak iskreno dvomim da bom prilezla kam dlje, zato ker sem že za to maturo se ZELO učila in sem glih nekje tri imela vse. Mogoče kakšno točko več bi imela, več pa ne. Mogoče bom naslednjo leto probala delovno terapijo, ker imam še največ možnosti, ampak če tam ne bom sprejeta po tem ne vem kam naj grem. Nič kaj dosti me ne zanima. Rada bi pa imela "konkreten" poklic, če me razumete. Ne želim iti na sociologijo ali pa kaj podobnega. Na izreden faks pa tudi ne želim.
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vidim, da se nahajaš na eni izmed pomembnih točk v svojem življenju. Če sem te prav razumela, si se zaenkrat odločila za premor v izobraževanju. Glede na to, da nisi prepričana na kateri program bi se vpisala, mislim, da je to dobra ideja.
Žal mi je, da ti točke zapirajo vrata na programe, ki te zanimajo ali so v skladu s tvojimi vrednotami. Včasih se tako zgodi. Poišči načine, ki morda vodijo do končnega cilja po drugi poti. Morda ti vseeno uspe. Kot si že omenila, lahko ponovno pišeš maturo in morda te dodatne točke pripeljejo na tvoj cilj. Poskusiti ni greh, je pa res, da moraš iti 100 % v to odločitev, le tako bo rezultat boljši.
Čas premora izkoristi za to, da se spoznaš, kaj so tvoje želje, kaj so tvoje sposobnosti, česa se še lahko naučiš, kaj bi bilo dobro, da bi se naučila, ker bi ti v prihodnosti lahko ta sposobnost pomagala, kje so tvoje meje, česa res ne želiš početi in predvsem razmisli o tem, kaj so tvoje vrednote. Vrednote so tiste, ki nas v življenju vodijo. Morda odkriješ strast ali radovednost do nečesa o čemer zdaj še ne razmišljaš, ker nisi prišla v stik s tem. Zato je pomembno, da je čas premora res čas odkrivanja in raziskovanja, ne "pavze" v smislu, da nič ne počneš. Premor v tem smislu prinese več škode kot koristi, saj te oropa še tistih spretnosti, ki jih zdaj imaš, npr. delovno učinkovitost, organizacijo itd. Poišči si službo, da nekaj zaslužiš, spoznavaj ljudi, pogovarjaj se z ljudmi, pojdi na izlete, odkrivaj nova področja s katerimi prideš v stik v službi ali tekom pogovora z drugimi. Opazuj ljudi in išči vzornike. Raziskuj kako so vzorniki prišli do želenega cilja in preveri ali je njihova pot ustrezna tudi tebi (ali si tudi ti pripravljena žrtvovati določene stvari, odnose, čas itd. da prideš na isto mesto), če je pot ustrezna tudi zate, se uči od njih, nato ustvarjaj svojo pot.
Le preko odkrivanja sebe, boš našla pravo pot zase. Morda te čaka drugačna pot, kot si si jo do sedaj predstavljala. Zaupaj si, a bodi aktivna. Ne pusti, da čas zbeži mimo tebe, sama pa boš ostala na isti miselni/fizični/spretnosti točki.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije