Pozdravljeni.
Sem dijakinja 4. letnika srednje zdravstvene šole in zanima me na katero fakulteto se naj upišem da bi lahko v prihodnosti delala v laboratoriju?
Moj cilj je da bi postala magistrica v tej smeri.
Hvala za odgovore in lep pozdrav.
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vesela sem, da ne le razmišljaš o svoji prihodnosti, ampak si pri oblikovanju svoje prihodnosti tudi aktivna.
Najprej naj te usmerim na svetovalno delavko na tvoji srednji šoli, ki ti lahko najbolj pomaga glede vpisa naprej. Ona je tista, ki ima veliko informacij glede možnosti vpisa naprej za tvojo strokovno področje. Svetujem, da jo obiščeš in skupaj pogledata možne izbire.
Druga možnost je, da na spletnih straneh, kjer objavljajo prosta delovna mesta preveriš delovna mesta za delo v laboratoriju. Vsako delovno mesto zahteva določeno izobrazbo zaposlenega. Tako lahko ugotoviš, kakšen naziv potrebuješ oz. na katero fakulteto se je dobro vpisati. Potem pa preveriš kakšni so pogoji vpisa na to fakulteto, torej ali se lahko s končano srednjo zdravstveno šolo vpišeš na želeno fakulteto. Pri preverjanju pogojev vpisa ti lahko pomaga tudi svetovalna delavka.
Npr. če pogledava naslednje razpisano delovno mesto: https://www.careerjet.si/jobad/sicc4d6719bceab9e8f0731ed67dcc7824, med izobrazbo lahko vidiš, da iščejo nekoga, ki ima pridobljen naziv Laboratorijski tehnik, Diplomirani inženir laboratorijske biomedicine, Magister laboratorijske biomedicine, Diplomirana medicinska sestra / diplomirani zdravstvenik (za odvzeme krvi).
ali pa: https://www.mojedelo.com/oglas/kemijski-tehnik-farmacevtski-tehnik-mz-mikrobioloski-laboratorij/919b194f-f72b-4ecd-b4df-0a0409cc10bd, kjer zahtevajo naziv kemijski tehnik / farmacevtski tehnik (ali sorodna smer), vsaj 3 leta delovnih izkušenj.
Izobrazba je odvisna od področja dela in samega delovnega mesta. Svetujem ti, da preletiš objave prostih delovnih mesta, povprašaš odrasle osebe ali se celo obrneš na vodjo ali zaposlenega v laboratoriju, nato pa se najaviš pri svetovalni delavki v šoli, da skupaj preverita ustrezne fakultete. Ne pozabi, rok za oddajo prijave je do 18. 3. 2026.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije