Žal nisem bil sprejet na želen študij. V spomladanskem roku se bom probal še enkrat. Pa me zanima kaj je najboljše za ta vmesni čas? Morda se vpisati na izobraževanje za odrasle? Če se zaposlim se lahko potem spet redno šolam?
Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Žal mi je, da ti letos ni uspelo priti na želeni študij, ampak super je, da imaš možnost ponovnega poskusa vpisa spomladi. Do takrat imaš več poti – če se zaposliš, to nikakor ne pomeni, da kasneje ne moreš redno študirati. Pravzaprav je dobra priložnost, da pridobiš izkušnje in malo spoznaš delovno okolje.
Če v tem času ne boš imel statusa dijaka ali študenta, je pomembno, da si urediš zdravstveno zavarovanje. Najboljše informacije o tem, kako to urediš, dobiš na Zavodu za zaposlovanje. Tam ti tudi pojasnijo možnosti, ki so na voljo mladim brez statusa.
Poleg tega se lahko vpišeš tudi na višješolski študij v 2. roku. Trenutno poteka razpis za povračilo šolnin, kar pomeni, da bi lahko imel krit del stroškov. Po dveh letih pa lahko brez težav nadaljuješ izobraževanje naprej, če boš želel.
Lahko pa razmisliš tudi o krajših tečajih, prostovoljstvu ali pripravah na spomladanski rok – vse to ti prinese dodatne izkušnje, znanje in tudi večjo samozavest. Najbolj pomembno je, da ta čas izkoristiš čim bolj zase in za svoj razvoj.
Vse dobro ti želim,
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike
Pi
Pikkkkkk
Pozdravljeni,
Ker sem v podobni situaciji, samo da sem ugotovila da se ne najdem v tem faksu in sem se odločila da si vzamem to leto prosto, me zanima ali se lahko redno vpišem potem na faks kljub temu da sem prijavljena v izobraževanje odraslih? Moj načrt je da se do 15. izpišem iz fakultete in se vpišem na izobraževanje za odrasle ter tako obdržim status potem v spomladanskem roku pa se bom vpisala na želen faks ampak me skrbi da ni možno če si že vključen v neko izobraževanje.
Hvala vam za čas in odgovor.
Lp
Uredništvo
Urška Stepišnik
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Če se do 15. oktobra izpišeš iz faksa, boš za to leto izgubila status študentke, ker ga lahko ohraniš samo z rednim vpisom na fakulteto. Če se vpišeš v izobraževanje odraslih, boš imela status udeleženke tega programa, kar pa ni enako in ti ne prinaša študentskih ugodnosti, kot so subvencionirana prehrana, prevoz ali delo prek študentskega servisa. V spomladanskem roku se lahko brez težav prijaviš na želen faks, tudi če si medtem vključena v izobraževanje odraslih, saj to na prijavo nima vpliva. Status študentke boš znova pridobila šele, ko se redno vpišeš na novo fakulteto.
Lep pozdrav,