Pozdravljeni,
letos grem v 4. letnike gimnazije, torej me kmalu čaka odločitev za faks. Zelo rada imam otroke, hkrati pa bi rada pomagala ljudem, zato sta mi v oči padla študija socialne pedagogike in socialnega dela. Zanima me, ali sta ti dve izobrazbi zaposljivi, kje se lahko zaposliš z eno in drugo (podatki na spletu so namreč bolj posplošeni) in pa tudi kakšna je glavna razlika med tema študijema.
Željo imam pomagati otrokom in mladim v stiski in se mi zdi, da bi mi kateri od teh študijev to tudi omogočil.
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vesela sem, da vidiš svoje poslanstvo v tem, da pomagaš ljudem okoli sebe in tako ustvarjaš boljši svet. Mislim, da svet trenutno potrebuje takšne ljudi.
Študija, ki ju omenjaš sta si podobna, a hkrati vseeno malo različna. Kaj ti ponujata lahko preveriš na spletnih straneh fakultet, ki omenjena študijska programa izvajata (https://www.pef.uni-lj.si/studij/studijski-programi-prve-stopnje/socialna-pedagogika/; https://www.pef.upr.si/sl/izobrazevanje/1-stopnja/socialna-pedagogika/; https://www.fsd.uni-lj.si/izobrazevanje/dodiplomski-studij/studijski_program/program_1%20_stopnje/ ). Nekaj mnenj o študiju najdeš tudi v Fax vpisniku:  https://www.dijaskisvet.si/fax-vpisnik/ . Kot študentka socialnega dela si upravičena tudi do štipendije: https://www.gov.si/teme/stipendije-za-podrocje-socialnega-varstva/
Kje vse se lahko zaposliš pa je za poklic socialnega pedagoga lepo zapisano na spletnih straneh fakultet, za poklic socialnega delavca pa več informacij najdeš na  https://www.mojaizbira.si/poklici/socialni-delavec. Kako je z zaposljivostjo lahko preveriš na spletnih straneh za iskanje dela, kjer so objavljeni razpisi za delo. Poklic socialnega delavca je iskan predvsem v Centrih za socialno delo, domovih za upokojence, zdravstvenih domovih in raznih društvih, socialnega pedagoga pa trenutno iščejo predvsem na področju šolstva. Več na: https://www.ess.gov.si/iskalci-zaposlitve/iskanje-zaposlitve/iskanje-dela/#/
Svetujem ti, da v prihajajočem šolskem letu budno spremljaš vse dogodke poklicne orientacija na vaši šoli kot tudi dogodke na fakultetah in kariernih sejmih. Pridobi čim več informacij na podlagi katerih se boš lahko odločala. Svetujem ti tudi, da si ogledaš fakultete v živo in se poskušaš videti v njej. Kako se počutiš v določenem prostoru je eden izmed pomembnih dejavnikov.
Kakorkoli se boš odločila, verjamem, da bo prav. Če imaš voljo, pokažeš še trud in vztrajnost ter srčnost za ljudi, ti ne more spodleteti. Verjami vase!
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije