Kako v Sloveniji poteka študij psihologije? Koliko vem na 1. stopnji ni nobenih smeri znotraj psihologije, ki bi jih izbiral. Kako pa je ko delaš magisterij? Kako v Sloveniji poteka specializacija za klinicnega psihologa in ali se potem lahko kako se bolj ozko usmeris v kaksno podrocje? Ali obstajajo se kaksne druge specializacije, ki jih lahko naredis v sloveniji, ali kaj podobnega, ki ti potem lahko pomaga v klinicni praksi? Kje lahko dobim vec informacij o tem?
Ko sem gledal fakse v tujini sem zasledil programe gender studies, women's gender and sexuality studies in podobne. Ali tudi v Sloveniji kaj takega obstaja?
• Uredništvo
Maša Podvršnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
v Sloveniji se lahko po splošni maturi vpišeš na dodiplomski študij psihologije, ki traja tri leta in se zaključi z diplomo. S tem dobiš naziv dipl. psiholog (UN). Študij lahko potem nadaljuješ na podiplomskem študiju, ki traja dve leti in pridobiš naziv mag. psihologije. Znotraj teh dveh programov se, vsaj v Sloveniji, še ne usmerjaš na specifična področja psihologije. Uradno se začneš usmerjati po študiju, npr. opraviš pripravništvo in strokovni izpit iz zdravstva, da lahko delaš kot psiholog v zdravstvu, obstajata pa tudi strokovna izpita iz šolstva (za delo učitelja psihologije in/ali svetovalnega delavca na šoli), ter socialnega varstva (npr. delo na Centru za socialno delo).
Za kliničnega psihologa potrebuješ 2. stopnjo psihologije (tj. magisterij), pripravništvo in opravljen strokovni izpit iz zdravstva, potem pa sledi 4-letna specializacija za kliničnega psihologa in specialistični izpit. Več informacij si lahko prebereš tukaj. Tekom specializacije se lahko usmeriš v bolj specifično področje, npr. nevropsihologija, otroška in mladostniška klinična psihologija itd. Drugih specializacij v Sloveniji ni, obstajajo pa različna izobraževanja in usposabljanja, npr. za izvajanje različnih vrst psihoterapij.
Ker tekom dodiplomskega in podiplomskega študija psihologije spoznavamo različna področja psihologije (klinična, pedagoška in šolska, organizacijska, kadrovska, forenzična, razvojna, zdravstvena, socialna, športna psihologija,...), običajno študenti proti koncu že dobimo občutek, katero področje nas bolj zanima oz. na katerem področju bi radi delali, zato ti glede usmerjanja še ni potrebno skrbeti.
Sprašuješ pa tudi po »gender in sexuality studies«. Verjetno se to ne nanaša na študijski program, ampak bolj na področja raziskovanja psihologije – to običajno izvajajo psihologi raziskovalci (asistenti in profesorji) na univerzah in seveda lahko tudi ti postaneš raziskovalec in se ukvarjaš s podobnimi temami.
Upam, da sem ti na vprašanja odgovorila, za dodatne razlage pa sem ti seveda na voljo.
Vse dobro,
Maša Podvršnik, mag. psihologije