Odlocam sem med kemijo in zgodovino od izbirnih predmetov na maturi,ampak ne vem kater predmet je bolj potreben za smer kriminilastika,ker imam premalo informacij o samem študiju.Ali mi lahko poveste kaksna je pot do tja?kateri faks je za to smer.hvala
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Sprašuješ, kako postati kriminalist in kateri so pogoji za nadaljevanje šolanja, če želiš delati na tem področju.
Nisi napisala, ali si na splošni ali poklicni maturi, a glede na to, da pišeš o izbiri enega predmeta na maturi, domnevam, da boš ta predmet delala kot 5. predmet poleg poklicne mature. Je tako? Če bi delala splošno maturo, bi pač lahko imela oboje in ne bi rabila izbirati.
No, če torej razmišljam o tvojih željah in vpisnih pogojih, je takole.
Kriminalisti so običajno poklicni profili, ki se oblikujejo, ko posameznik, ki je zaposlen na policiji, napreduje, ob delu na policiji in z dodatnimi izobraževanji, v kriminalista.
Da lahko nekdo postane policist, potrebuje najprej končati srednjo šolo oz. 5. stopnjo izobrazbe, nato pa se vpiše Višjo policijsko šolo (informacije za preteklo leto, ki so informativne tudi za prihodnost, najdeš tukaj: Vpiši se na Višjo policijsko šolo, prijave sprejemamo do 15. marca 2024 | GOV.SI).
Študiji, ki so sicer v smeri, ki te zanima, so še na Fakulteti za varnostne vede. Tam imaš več študijskih programov, visokošolskih (za katere je dovolj poklicna matura) in univerzitetnih (za katere je, po informacijah na spletni strani fakultete, zahtevana splošna matura). Več o tem si preberi na njihovi spletni strani Vstopna stran - Fakulteta za varnostne vede (um.si), o pogojih za vpis pa na portalu eVš - pri tem te samo opozarjam, da se bodo z naslednjim študijskim letom določeni vpisni pogoji spremenili in je treba biti pozoren, da gledaš vpisne pogoje za pravo leto - pogoji za vpis za dijake 4. letnika v naslednjem šolskem letu bodo praviloma objavljeni januarja 2025.
Dodajam še povezavo do izobraževanja za detektiva, če bi te to zanimalo - tukaj.
Če povzamem, zate v resnici zaenkrat ni tako pomembno, ali izbereš kemijo ali zgodovino. Za vpis na visokošolske ali višješolske študijske programe, pa ti 5. predmet nič ne koristi, saj je dovolj poklicna matura. Če boš po prebranem še vedno potrebovala 5. predmet, predlagam, da izbereš tisto, kar se lažje in raje učiš - dodatno znanje obeh področij ti bo prišlo kasneje prav.
Le vprašaj, če te še kaj zanima. Upam, da sem bila razumljiva.
Lep pozdrav
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja