Pozdravljeni!
Obiskujem 1. letnik gimnazije in bi se rad prepisal na lažjo šolo. Po končani srednji šoli bi rad šel študirat geografijo in zgodovino in me zanima ali z poklicno maturo lahko grem to študirat ali bi moral opraviti maturitetni tečaj.
lep pozdrav
Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
V kolikor se želiš prepisati na lažjo šolo, imaš dve možnosti, in sicer:
1. 4-letna strokovna tehniška šola, po kateri sledi poklicna matura in
2. 3-letna poklicna šola, kjer lahko potem narediš še 2-letni program poklicno-tehniškega izobraževanja (PTI) in nato poklicno maturo.
Tako študij geografije kot tudi zgodovine imata pogoj za vpis opravljeno poklicno maturo z dodatnim petim predmetom splošne mature, kar pomeni, da vzporedno s poklicno maturo opravljaš še dodatni predmet (pri študiju geografije mora biti ta predmet geografija).
V kolikor si med tem časom premisliš oziroma izbereš kakšen študijski program, ki zahteva splošno maturo, pa moraš, tako kot si rekel, po uspešno opravljeni poklicni maturi narediti še maturitetni tečaj in s tem splošno maturo.
Možnosti vsekakor so, ti izberi tisto, ki je najbolj optimalna zate in se potrudi, da boš imel za izbran študij dovolj točk v primeru omejitve vpisa.
Želim ti veliko uspehov!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike