Zdravo
Iskala sem študentsko delo in ga končno dobila po toliko poslanih prošnjah. Ampak težava je, da imam malo težave s prevozom, ni vedno redna linija.
Skoraj sem se že zmenila, da pridem delat, ko sem na mali dobila vabilo na en drug razgovor, kjer je lokacija malo bližja. Tukaj še nisem izbrana, je samo informativni razgovor. Zdaj ne vem kako naj bom profesionalna, da ne bom na koncu ostala brez obeh služb zaradi izmišljevanja.
Kaj je v takem primeru pametno narediti?
Hvala.
Ha
HardWorker
Zdravo
Videla sem oglas, ki mi je bolj všeč in bi raje tam delala kot službo, ki sem jo dobila. Ampak ne vem če bom izbrana tam kjer želim. Vsi doma pravijo naj vzamem prvo priložnost in počakam drugo, čeprav si drugo bolj želim. Kako biti profesionalen in ne narediti napake, da ne ostaneš brez obeh služb?
Hvala
Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej te moram pohvaliti, da si pripravljena delati in sama aktivno iščeš službo.
V prvi vrsti je pomembno, da si iskrena. Do sebe in do delodajalca. Opravljati službo, ki te ne veseli ni smiselno, saj tudi učinek ni pravi. Nič ni narobe, da greš na oba razgovora. Tudi delodajalci v zdajšnjih časih vedo, da se morajo boriti za delavce in da imajo tudi delavci izbiro. To velja tudi za študenstko delo. Po obeh razgovorih pretehtaj vse dobro in slabo pri eni in pri drugi službi. Odloči se za tisto, ki bo imela več plusov. Pomembno je, da na razgovoru, ničesar ne obljubljaš. Z delodajalcem se, po končanem pogovoru, dogovorita kdaj mu sporočiš svojo odločitev. Ko premisliš. To potem obvezno tudi naredi. In boš čisto profesionalno izpadla, za tistega, kateremu boš sporočila, da prideš in tistemu, ki se boš zahvalila za možnost.Kar pogumno.
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja
Pr
Profesionalnost
Hoj
Začela sem delati v prvi službi, ampak mi ni preveč všeč in povezava z busom je malo težka. Dobila sem razgovor v drugi službi, kjer je bližje in če dobim to službo, kako povedati, da odhajam drugam in ali moram plačati kakšno odškodnino?
Kako izpasti profesionalno?
Uredništvo
Tina Toman
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Verjamem, da ti ni lahko, ampak vedno te naj pri takšnih stvareh vodi iskrenost. Glede na to, da delaš kot študentka te nič ne zavezuje k delu. Nanj nisi vezana časovno, niti ne boš rabila nič plačati. Edino svetujem ti, da se z zdajšnjim delodajalcem dogovoriš. Ko boš ziher, da odhajaš mu to povej in skupaj splanirajta kdaj končaš z delom. Tako bo tudi on vedel, da odhajaš in si bo lahko poiskal zamenjavo. Povej tudi, da odhajaš predvsem zaradi avtobusnih povezav. Želim ti, da se ti izteče tako kot si sama najbolj želiš.
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja
Di
Diskriminacija
Živjo. En teden že delam v prvi službi in sem šla še na razgovor v drugo, kjer so me vprašali na razgovoru, če imam kakšne fizične omejitve. Sem povedala, da fizičnih ne ampak duševne. Imam namreč duševno bolezen in delam v prvi službi manj ur kot ponavadi. Poslovodja je bila tiho, področna vodja pa je rekla, da bo to problem in ima pomisleke, če bi me zaposlila. Sem rekla, da bi tudi normalne ure zmogla, potem pa se je odločila, da me ne bo vzela. Čisto sem šokirana kako je to lahko naredila. Delovna sem, zdravim se s tabletami in rednimi pregledi pri psihiatru. Zdaj sem končala v prvi službi, kjer imam malo težave z računalnikom, ker se ne znajdem najbolje. Razočarana sem, ker sem si res želela drugo službe zaradi boljše lokacije. Kaj narediti?
Uredništvo
Tina Toman
Odgovor svetovalke:
Razumem, da te je to prizadelo. Na razgovoru si bila iskrena in odločna To ni majhna stvar. To, da imaš omejitve in se zdraviš, še ne pomeni, da nisi sposobna za delo. Veliko ljudi normalno dela ob zdravljenju in podpori.
Žal pa nekateri delodajalci še vedno reagirajo iz strahu ali neznanja. To bolj pove nekaj o njihovem odnosu kot o tebi. Verjetno si zdaj v šoku predvsem zato, saj si povedala po resnici, a so te vseeno zavrnili.
Pomembno je tudi, da si šele en teden v prvi službi. Na začetku se marsikdo lovi. To ni znak, da nisi sposobna. Veščine pridejo z vajo. Zato prosim ne obupaj. Če ti v tej sužbi ne bo všeč, boš poiskala novo. Boš pa bogatejša za izkušnje. To, da si razočarana, je popolnoma razumljivo. Ampak ena zavrnitev še ne pomeni, da ne boš našla službe, ki jo boš opravljala rada in z veseljem.
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja