Hojla
Prijavila sem se na zanimivo študentsko delo, šla na razgovor in čez en teden dobila obvestilo, da nisem izbrana. Bila sem žalostna. Minil je en mesec in vidim, da za isto delovno mesto spet nekoga iščejo. To pomeni, da se lahko še enkrat prijavim ali je brezveze? Naj iščem drugje?
Žalostna sem, ker tako dolgo iščem nekaj rednega da malo zaslužim. Ves čas mi pišejo, da nisem izbrana, včasih mi še odpišejo ne ali ne povabijo na razgovor. Samo tišina. Poslala sem že 15 prošenj. Ne vem kaj naj storim.
• Uredništvo
Urška Bizjak

Odgovor svetovalke:
Živjo!
Verjamem, da te je zavrnitev prizadela, še posebej, če si si delo res želela in že dlje časa iščeš nekaj rednega. Pomembno je vedeti, da so takšne zavrnitve pri iskanju dela zelo pogoste. Danes se veliko ljudi sooča s tem, da pošljejo številne prijave in pogosto sploh ne dobijo odgovora. Tišina delodajalcev žal postaja vse bolj običajna in ne pomeni nujno nič slabega o tebi ali tvojih sposobnostih.
Kar se tiče ponovne prijave; tukaj ti ne morem podati "pravilnega" odgovora. Če te delo še vedno zanima, se načeloma lahko ponovno prijaviš. Morda bi bilo koristno, da pred tem pokličeš delodajalca in vljudno vprašaš, ali ti lahko poda kratko povratno informacijo, zakaj tokrat nisi bila izbrana. To lahko razumeš kot priložnost za učenje, saj se lahko na podlagi tega tudi izboljšaš in se lažje odločiš, ali je ponovna prijava smiselna.
Dobro je tudi, da malo razmisliš o samem razgovoru. Kakšen občutek si imela med njim? Se ti zdi, da bi lahko bila kakšna ovira v načinu komunikacije, pristopu, neverbalni govorici (mimika, drža, izbira oblačil, kretnje), prvem vtisu? Včasih pomagajo že manjše prilagoditve. Koristno je, da z nekom povadiš razgovor. To je lahko prijatelj, družinski član ali kdorkoli, ki mu zaupaš. Na ta način se lahko vnaprej pripraviš na pogosta vprašanja (ali tudi drugačna/posebna vprašanja, ki se kdaj lahko pojavijo) delodajalcev in dobiš več samozavesti, bolj jasno predstaviš sebe in svoje prednosti in se tudi lažje znajdeš v nepredvidljivih situacijah.
Če opažaš, da te pogosto sploh ne povabijo na razgovor, je smiselno preveriti, ali je morda kakšna težava v življenjepisu. Dobro je, da ga pokažeš komu, ki se na to spozna, ali pa na internetu preveriš primere in smernice ter ga primerjaš s kriteriji "dobrega" življenjepisa. Petnajst poslanih prošenj se morda zdi veliko, vendar je na današnjem trgu dela to pogosto šele začetek procesa. Zato je pomembno, da poleg te prijave še naprej iščeš tudi druge priložnosti, saj sta vsaka prijava in vsak razgovor hkrati tudi vaja in izkušnja, ki te korak za korakom približujeta cilju.
Pomembno pa je, da veš, da zavrnitev ne pomeni, da nisi dovolj dobra. Pogosto gre za zelo specifične odločitve delodajalcev, na katere nimaš vpliva. Osredotoči se na to, kar lahko izboljšaš, in predvsem vztrajaj, saj na takšen način veliko ljudi dobi pravo priložnost.
Upam, da sem ti s tem odgovorom pomagala. Če potrebuješ še kaj, se lahko kadarkoli ponovno obrneš na nas.
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja