Hej. Opravljam studentsko delo v trgovini ze nekaj casa in delo je samo popoldansko. Prvih nekaj mesecev je se slo, a trenutno se mi zdi da nimam nic od zivljenja in prostega casa, delo mi je tudi postalo dolgocasno in me ne veseli vec. Sem ze prosila ce lahko kdaj delam dopoldan vendar mi rajsi dajo prost dan. Edino kar me se veseli so super sodelavci.
Kako naj jim sporocim da dela ne bi rada vec opravljala? Sem zelo sramezljiva oseba in nevem kako pristopiti k temu. Ali samo ne pridem vec en dan tja?
hvala vam
• po
pomočnica
Zdravo!
Čisto te razumem, da ti je težko povedati, da več ne bi delala. Če se dobro razumeš s sodelavci, lahko morda njim poveš, da ti je všeč delati z njimi, da pa ti je težko delati samo popoldan. Mogoče pa se bodo spomnili kakšne rešitve ali ti svetovali, kako lahko prosiš za spremembo urnika.
Če se boš odločila, da dela ne boš več opravljala, pa moraš to nujno sporočiti, drugače izpadeš zelo neodgovorna. Če ti je težko, lahko to osebi, ki je zadolžena za to, svojo odločitev sporočiš tudi pisno, npr. preko SMS-ja ali emaila (pazi samo, da res pišeš pravi osebi in da se prepričaš, da so sporočilo prejeli). Napišeš lahko recimo nekaj takega: "Pozdravljeni, delo v vaši trgovini mi je zelo všeč, a zaradi spremenjene situacije ne morem več delati popoldan, tako da po x (vstavi datum) ne bom več na voljo za delo. Hvala za razumevanje in lep pozdrav. (Vstavi tvoje ime in priimek)". To je seveda samo primer. Če želiš, lahko dodaš tudi, da te lahko kontaktirajo, če bo na voljo kakšen dopoldanski termin. Priporočam ti, da svojo odločitev sporočiš nekaj dni ali en teden vnaprej, da jim ne povzročiš zmede z urniki dela.
• Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Želiš torej prenehati s trenutnim študentskim delom, saj ti ne odgovarja urnik, prav tako pa te tudi samo delo ne veseli več. Edina svetla točka so sodelavci. Zanima te, kako to storiti.
Kot ti je že odgovorila oseba pred mano, je definitivno bolj korektno, da delodajalcu sporočiš, da pri njih ne bi več delala. Verjamem, da ti bo lahko to neprijetno, vendar te pravzaprav nič ne obvezuje, da bi morala ostati, saj z njimi nimaš sklejene pogodbe. Če želiš, lahko tudi poveš zakaj si se tako odločila (urnik, želiš si občasne proste popoldneve, delo te ne veseli več), ni pa nujno. Dogovoriš se še za datum, do katerega lahko delaš in to je dovolj. Najverjetneje bodo razumeli, prav tako pa tudi najverjetneje nisi prvi_a študent_ka, ki se je odločil_a, da z delom pri njih preneha. Samega odziva seveda ne moreš predvideti. Če bi se slučajno pri šefu_ici pojavila kakšna neprijetna čustva, je pomembno, da veš, da ti nisi naredila nič narobe. Kot sem že rekla, ne delaš preko pogodbe in tudi delodajalci vedo, da imajo študenti pravico, da z delom prenehajo, ko želijo.
Želim ti veliko poguma,
Nika Koder, mag. psihologije