Pozdravljeni,
Pišem ker sem v stiski, lansko leto sem postala študentka in s tem se je začelo bivanje v študentskih domovih Oz. Stanovanjih in hišah za študente. Sem izredna študentka in ob študiju tudi delam zato časa za počitek, časa zase skoraj da nimam. To se pozna tudi pri mojih gospodinjskih opravilih vse naredim na hitro, in mi zmanjka energije za pospravit za sabo. Posodo pospravim, pomijem in jo položim na korito kdaj pa pozabim ščistit štedilnik kar zelo zmoti študentke, jim verjamem prav tako sem pozabila ta teden nest smeti skoz je nekaj, nočem sam jamrat ampak res se trudim, da bi bila s pospravljanjem in redom vedno boljša ampak skoz ista, podobna zgodba, skoz jih zmoti se mi zdi da vedno več stvari. Naj povem da sem zaradi tega že bila večkrat vržena iz stanovanja in se našteto krat preselila bojim se da bo tukaj isto, pač dela imam ogromno, pod stresom sem ogromno občutek imam da počasi izgorevam in da me ne razume noben s katerim živim. Bojim se da me bodo spet vrgli vn, tega si ne źelim, počutim se kot brezdomca Oz. Imam občutek da nisem za nikamor več kot za na cesto ali zavod za ljudi z vedenjskimi problemi Oz. Duševnimi bolezni bojim de kaj bo z mano, samo čakam da mi bodo rekli da naj zapustim se to hišo kjer se počutim res fajn in mi je lokacija odlična, sem pa vedno pri privatnih boli me da sem taka , razmišljam tudi o rezanju, ko se zgodi kaj takega. To kar me je danes  prestrašilo je opozorilo sostanovalke da naj pospravim daj ji gre na bruhanje. In to da je najemodajalca na mesto mene odnesla smeti.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Neja12, pozdravljena.
Razumem, da se zaradi obilice dela ob študiju počutiš zelo obremenjeno in da je skrb za hišna opravila ob takšnem tempu lahko zate postranskega pomena. Ker živiš s sostanovalkami, to predstavlja problem. Težava s pospravljanjem je lahko posledica tega, da si zelo obremenjena. Opisuješ tudi občutke obupa in strahu pred tem, da se preteklost ponovi. Pripombe sostanovalk še povečujejo ta strah. Pišeš, da si se zaradi te težave že morala izseliti iz stanovanj v preteklosti. Verjamem, da si ne želiš, da se situacija ponovi, saj se v tem stanovanju sicer dobro počutiš.
Poskusi se pogovoriti s sostanovalkami, jim pojasniti, v kakšnem stanju si trenutno, in jih prosi za razumevanje. V kolikor se tvoji standardi čistoče razlikujejo od standardov tvojih sostanovalk, se poskusite skupaj dogovoriti za minimalne standarde, ki jih je potrebno izpolniti vsak dan. V kolikor ti določen dan ne uspe opraviti vsega, poskusi najti zamenjavo oziroma prosi katero od sostanovalk, če lahko naredi kaj namesto tebe, ti pa ji naslednjič vrni uslugo.
V nadaljevanju podajam še nekaj napotkov, ki ti lahko pomagajo v življenje vnesti več reda in strukture.
Morda bi ti pomagalo, če si narediš seznam nujnih opravil, ga obesiš nekam na vidno mesto in vsak dan sproti kljukaš, kar si opravila. Na ta način boš imela večji pregled nad tem, kar je bilo opravljeno in verjetno tudi več občutkov zadovoljstva, saj boš vedela, kaj vse si že naredila.
V pomoč ti je lahko tudi, da si narediš dnevni urnik, kamor poleg časa za delo in študij, vključiš tudi čas za gospodinjska opravila in počitek. Urniki nam pomagajo strukturirati čas in nam omogočijo, da se lažje osredotočimo na naloge, ki so pred nami. Dajejo občutek strukture in predvidljivosti, kar posledično povečuje občutek varnosti in nadzora nad življenjem.
Tvoje razmišljanje o rezanju kaže, da si pod velikim stresom in v stiski. Razmisli, kako bi lahko na drugačen način sprostila napetost, ki jo čutiš. Eden od načinov je tudi ukvarjanje s športom ali s čuječnostjo. Na internetu se najde veliko vodenih meditacij in drugih tehnik, ki ob rednem prakticiranju pomagajo zmanjšati stres ter povečati občutek zadovoljstva in nadzora nad življenjem.
V kolikor vse našteto ne bi pomagalo ali pa bi se tvoja stiska povečevala, ti svetujem, da se po pomoč obrneš tudi na katero od tukaj naštetih organizacij, ki nudijo psihosocialno pomoč študentom.
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj malo pomagala. Če imaš še kakšno vprašanje, sem ti na voljo.
Dijana Kožar Tratnik, univ. dipl. soc. ped.