Živjo!
Jeseni zacnem študij fizioterapije v Izoli in se odločam al naj grem v štud.dom ali pa stanovanje. Prosila bi vas za kakršne koli nasvete in koristne informacije.
Ali so vsa bivanja subvencionirana oz. A si lahko v domu tudi tako da si vse sam plačuješ brez subvencije?
Sem se že nekaj pozanimala, ampak vse je novo zame in bi bila vesela nasvetov ;)hvala
Hvala :)
Uredništvo
Taja Širca

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Čestitke za uspešno opravljeno srednjo šolo. Pričenja se novo poglavje v tvojem življenju del katerega pa je seveda tudi to kje boš bivala. Ali bo to v stanovanju ali v študentskem domu je odvisno od tvojih želja in zmožnosti.
Stanovanja so v primerjavi s študentskimi domovi dražja - še sploh zdaj, ko so cene nepremičnin izjemno visoke. Obstaja pa kar nekaj prednosti življenja v stanovanju. Ena izmed teh je, da imaš več miru in zasebnosti kot v študentskem domu. Po drugi strani pa nekomu bolj ustreza življenje v študentskem domu, saj je več možnosti za navezovanje stikov ter sklepanje prijateljstev. Nekaterim bivanje v študentskem domu ne odgovarja, zaradi skupnih WC-jev in prostorov ter manjše zasebnosti in miru. Spet pa je to odvisno od tega kje se študentski dom nahaja, koliko je velik in kakšna so pravila. V splošnem velja, da so na Primorskem študentski domovi manjši, saj ni toliko študentov v primerjavi z Ljubljano ali Mariborom.
Navadno študentski domovi objavijo razpis na katerega se moraš prijaviti. Dokumentacija in pogoji pa so odvisni od posameznega študentskega doma. V času mojega študija je bilo tako, da so imeli prednost za bivanje v študentskem domu tisti študenti s subvencijo in ki so se prej prijavili na razpis. Eden od pogojev za vpis v študentski dom je tudi, da povprečni bruto dohodek na člana družine ne presega 150% povprečne bruto plače na zaposlenega v SLO. V domu si lahko tudi brez subvencije, ampak so to po mojih izkušnjah navadno zasebni študentski domovi, saj v javne najprej sprejmejo bolj ranljive študente.
Najbolje, da se za bolj natančne informacije pozanimaš pri zaposlenih v študentskih domovih, ki jih imaš v ožjem izboru.
Upam, da ti je moj odgovor pomagal pri tvoji odločitvi. Če te še kaj zanima, pa ti z veseljem odgovorim.
Vso srečo,
Taja Širca, dipl. biopsihologinja