Zdravo pisem vam ker mi je ze res to ze visek, uglavnem stara sm 16 in ful bi rada zdj uzivala ko sm mlada in use. Samo mene starsi drzijo nazaj saj mi ne zaupajo ker mislijo da bom zapala u droge in druge svinarije. Je res da sem enkrat to naredil in se za dejanje opravicla(pac kadila sam) in ful rada bi kdaj sla tt kam drugam npr. U drugo mesto pa to z frendicamu. Sam vedno ko me frendice uprasajo ce grem z njimi u ljubljano morm vedno rec ne oz. Se moram zlagat ker mi starsi ne pustijo. In zadnje case me je celo sram da moje prijatljice uzivajo jst pa morm biti vedno samo doma pa tt vedno recem da ju bom klicala use sm vedno receta ne je ne. In tega mi je ze dost iskrenk pac vem da ju skrbi sam pol se je pr men zaceli to kazat da sem zacela lastnim strsem lagat kje sm zato ker nism mogla vec zdrzat tega da sem zaprta doma kot nek zapornik. In zdj to jst mam fanta u mariboru in je reku da lhk pridem k njem za 3 dni sam jst ze vem da mi ne bodo pustil zato sva se odlocila da se boca zlagala in zdj me zanima, kako naj moje starse enkrat za uselej prepircam da se lahki spremnim in da mi lahko zaupajo. In kako naj recem da mi dovoliho iti k tipu u maribor.
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala za tvoj zapis, ki si ga delila na svetovalnici.
Pišeš, da si želiš več samostojnosti in neodvisnosti, vendar ti starša postavljajta takšne omejitve, ki niso skladne s tvojimi željami. Izpostavila si tudi, da staršema zaradi tega prikrivaš resnico, ker se ti njune zahteve zdijo prevelike. Verjamem, da se ob vsem tem počutiš nemočno, obupano, razočarano in hkrati tudi krivo in jezno.
Obdobje mladostništva je zagotovo obdobje številnih sprememb za vse vpletene - vas najstnike, kot tudi starše. Razumljivo je, da želiš biti vedno bolj samostojna pri svojih odločitvah in početi stvari, kot jih počnejo tvoji vrstniki - na ta način lahko pravzaprav s strani vrstnikov dobiš podporo, pripadnost, za katero verjamem, da je v času mladostništva zelo pomembna. Na drugi strani pa tvoji razvijajoči se možgani še niso sposobni sprejemati vseh odločitev, zato je tukaj ključna vloga in podpora s strani staršev. Ker imaš občutek, da te odločitve staršev ovirajo in hkrati tudi silijo v vedenje (torej laganje), za katerega verjamem, da v tebi vzbuja tudi občutke krivde, ti svetujem da se skušaš s staršema pogovoriti. Pomembno bi bilo, da skupaj najdete način, s katerim si boš ti lahko postopoma pridobila zaupanje staršev, kar ti bo na dolgi rok omogočalo več samostojnosti in hkrati tudi odgovornosti. Prilagam ti povezavo, kjer imaš napisano kaj se dogaja v odnosih s starši tekom mladostništva ter kaj je pomembno pri komunikaciji upoštevati.
Vsekakor pa te spodbujam, da svoje doživljanje v povezavi s tem naglasiš in vztrajaš, da se o tem pogovorite ter najdete nek kompromis, ki bo ustrezal vam vsem. Glede zaupanja pa je običajno tako, da traja nekaj časa, da se zgradi. Seveda na slednje vplivajo tudi pretekle izkušnje. Zato je pomembno, da skupaj najdete načine, kako bi ti lahko starša zaupala, hkrati pa bi imela ti možnost bolj samostojnega odločanja.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije