Pozdravljeni,
sem dijakinja 1.letnika.V šoli sem bila do sedaj več kot uspešna, v srednjo šolo sem se vpisala z odličnim uspehom, igram inštrument, treniram. Recimo, da sem nastopanja navajena, tudi govornih nastopov me nikoli ni bilo strah.
V prvem konferenčnem obdobju sem bila v šoli zelo uspešna in čeprav odlične ocene niso več tako pogoste, sem z njimi zadovoljna, prav tako tudi starši.
V drugi konferenci pa so se začele težave- pred vsakim ustnim ocenjevanjem in med njim se tresem, imam ledene roke iz sebe spravim komaj kakšen odgovor, posledično so začele padati slabe ocene in to pri predmetih kjer nimam nikakršnih težav - več jih je, bolj sem v stresu- začaran krog.
Tudi pri pisnih ocenjevanjih sem površna, večkrat kaj spregledam, pozabim.
Kako bi se lahko umirila, sprostila - učim se cele dneve, rezultatov pa ni.
V razredu in med sošolci se ne počutim dobro, šola, ki sem jo izbrala pa mi tudi ni posebej všeč. Zdi se mi,da vse delam narobe.
Hvala za odgovor
• ki
kika
Hej jaz tudi sem nekoliko mlajša od tebe in prejšna leta sem bila odličnjakinja sedaj pa sem kjer sem.
Nevem kaj ti predlagati saj se sama sebi nemorem svetovai
Upam da boš to prebrodila :)
• Uredništvo
Andreja Lamut Gazvoda

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
najprej hvala, da si svojo izkušnjo tako odkrito opisala. Iz zapisanega je jasno, da si odgovorna, delavna in sposobna dijakinja. Normalno je, da te zdaj ta situacija tako obremenjuje.
To, kar doživljaš, ni znak šibkosti ali neuspeha, temveč zelo pogosta reakcija na povečan pritisk, spremembe in pričakovanja, ki jih prinese srednja šola. Mnogi dijaki, ki so bili do zdaj zelo uspešni, se v prvem letniku prvič srečajo z občutkom, da ne gre več tako kot prej. Veliko je sprememb, novi sošolci in sošolke, učitelji, drugačen način podajanja snovi in posledično tudi drugačen način ocenjevanj. Vse to je lahko zelo strašljivo.
Kar se ti dogaja, ima smisel. Tresenje, mrzle roke, prazna glava, blokada pri ustnih in površnost pri pisnih ocenjevanjih so lahko znaki močne treme oziroma tesnobe, ne pa pomanjkanja znanja. Možgani v stresu preklopijo v »preživetveni način«. Občutek imaš, da vse pozabiš, četudi si se učila. Slabe ocene nato pritisk še povečajo, kar ustvari začaran krog, ki ga opisuješ.
Mogoče ti lahko pri tem pomaga nekaj konkretnih tehnik, s katerimi lahko postopoma zmanjšaš napetost. Ena izmed njih je kratka dihalna vaja pred ocenjevanjem. Na primer počasen vdih skozi nos, daljši izdih skozi usta in narediš nekaj ponovitev. To telesu sporoči, da nisi v nevarnosti. Poskusiš lahko tudi s osredotočanje na proces in ne na samo oceno. Na primer namesto »moram dobiti dobro oceno« si poskusi reči »odgovorila bom na prvo vprašanje, potem na naslednje«. Pri samem učenju so zelo pomembni odmori. Učenje cele dneve pogosto pomeni preobremenjenost. Krajši in strukturirani intervali (npr. 25–30 minut in pavza) so učinkovitejši in manj stresni. Pri pisnih ocenjevanjih si vzemi zadnjih nekaj minut samo za pregled zapisanega, tudi če se zdi, da ni časa.
Zapisala si tudi, da se ne počutiš dobro v razredu. Zelo pomembno je, da si to omenila. Občutek, da šola ali razred nista prava zate, lahko močno vpliva na počutje in samozavest. To, da imaš tak občutek, še ne pomeni, da si se narobe odločila. Včasih potrebujemo čas, da se prilagodimo in navadimo na spremembe. Priporočam ti, da se o tem pogovoriš z odraslo osebo, ki ji zaupaš: šolsko svetovalno delavko, razredničarko, učiteljem ali starši. Tudi če veš, da so zadovoljni z ocenami, je pomembno je, da vedo, kako se ti počutiš. Tak pogovor ni znak, da ne zmoreš, ampak znak, da znaš poskrbeti zase.
Upam, da boš iz zapisanega, uspela poiskati kaj, kar ti bo lahko pomagalo pri nadaljnjih korakih.
Vse dobro ti želim.
Andreja Lamut Gazvoda, univ. dipl. Soc. Pedagoginja