Zdravo,
zanima me ali je možno, da sem zbolela zaradi stresa? Cel mesec julij sem bila pod izredno povišanim stresom (iz osebnih razlogov povezanih s posttravmatskim stresnim sindromom). V začetku julija sem namreč prišla v stik s sprožilcem tega sindroma in se postavljala nazaj na noge še ves mesec oz. mesec in pol. Prva menstruacija po tem mesecu je bila izredno boleča (kar zame ni običajno, saj do tedaj nikdar nisem imela niti 1 boleče menstruacije), pri zadnji pa sem celo zbolela (hude bolečine v predelu želodca, izguba apetita, glavobol in izguba zavesti). Pri zdravniškem pregledu je vse izgledalo normalno, brez posebnosti, zato me zanima ali je možno, da te težave povzroča stres? V veliki meri sem ga ublažila, ne morem pa zanikati, da o pripetljaju ne razmišljam. V misli se mi namreč prikrade vsaj enkrat na dan.
Lep pozdrav,
Zala
Uredništvo
Patricija Kramaršek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Žal mi je za tvojo slabo izkušnjo. Če prav razumem nanjo večkrat pomisliš, oz. te skrbi, da vpliva na tvoje zdravje… Nazadnje si opazila spremembe pri menstruaciji…
Iskreno ti na tvoje vprašanje težko natančno odgovorim, saj ne poznam tvoje zgodbe in tvojega funkcioniranja v celoti. Vsekakor na naše telo vpliva, če smo dlje časa izpostavljeni intenzivnemu stresu, ki v nas povzroča neprijetna čustva. Naše misli pomembno vplivajo na naša čustva, te pa na naše fiziološko odzivanje oz. na naše telo. Velikokrat lahko sprememba našega pogleda oz. predelava stresnega dogodka vodi v razbremenitev glede neprijetnih misli, čustev ter neprijetnih telesnih odzivov. Vse to je postopek, ki traja, in tekom katerega je potrebno, da smo do sebe ljubeznivi ter prijazni.
Svetujem ti, da si daš čas, ter da nadaljuješ s predelovanjem dogodka, ki se ti je zgodil, v kolikor še vedno opažaš, da pomembno vpliva nate. V kolikor so, če prav razumem, izločili možnost fiziološkega vzroka za te težave, seveda obstaja možnost, da gre za psihološki vzrok.. V kolikor še nimaš, poišči psihološki suport oz. pogovor – lahko v brezplačni svetovalnici Posvet, ali pa v bližnjem CDZO.
Verjamem, da ti bo s časoma, ko bo od stresnega dogodka minilo več časa bolje, hkrati pa ne pozabi na predelovanje slednjega, saj potlačitev na dolgi rok lahko vodi v slabše funkcioniranje.
Želim ti vse dobro,
Patricija Kramaršek, mag. psihologije