Živjo. Zadnje čase opažam da sem zelo pod stresom. Kljub temu da bi nič takega. Npr zdaj je sam še en dan šole, nič ne delamo sam pogovarjamo se in jaz mislim da ne bo pobral. Veš čas neki delam. Npr stiskam stvari al pa tresem nogo,... In tudi če je vikend sem ves čas živčna. In še danes ko sem šla na kresovanje sem naročila vodo in sem pol ko sem dobila plastenko sem jo začela stiskati in nisem mogla nehati dokler je nisem vrgla stran. Potem vedno ko grejo kaki starejši fantje min se začnem tresti al pa mi srce začne razbijat. Pač. Pa tudi vedno ko probam od bff uro piše gor stres zelo visok. VEDNO.hvala za odgovor.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Vita.
Vesela sem, da si nam pisala in z nami delila, kako se počutiš.
Pišeš, da zadnje čase opažaš veliko stresa in napetosti, čeprav sama ne vidiš posebnega razloga za to. Opazila si, da pogosto stiskaš predmete, treseš nogo in da se težko umiriš. Dobila sem vtis, da te to skrbi, saj imaš občutek, da se ti to dogaja skoraj ves čas.
Opažaš torej, da si zadnje čase pogosto napeta in da se zaradi tega težko sprostiš. Takšni telesni odzivi so pogosti, kadar smo pod stresom ali nas nekaj skrbi. Včasih se celo zgodi, da naše telo kaže znake napetosti, čeprav morda sami ne vemo, kaj točno nas skrbi. Takrat lahko opazimo, da težje sedimo pri miru, stiskamo predmete, tresemo nogo ali nam srce začne hitreje biti.
Omenila si tudi, da se ti včasih začne tresti telo ali ti močneje bije srce, ko so v bližini starejši fantje. Morda lahko poskusiš opaziti, ali se ti takšni občutki pogosteje pojavijo v določenih situacijah ali ob določenih ljudeh. Tako boš lažje ugotovila, ali obstajajo situacije, ki v tebi sprožijo več napetosti kot druge.
Ko opaziš, da postajaš napeta, si lahko pomagaš na različne načine. Nekaterim pomaga stiskanje antistresne žogice, drugim gibanje, sprehod ali nekaj minut umirjenega dihanja. Poskusiš lahko tudi z dihanjem, pri katerem štiri sekunde vdihuješ skozi nos, štiri sekunde zadržiš dih in nato štiri sekunde počasi izdihuješ. To pomaga telesu, da se postopoma umiri.
Zanima me, ali si o tem že komu zaupala. Morda imaš ob sebi osebo, ki ji zaupaš in bi se lahko z njo pogovorila o tem, kar doživljaš? Včasih nam že pogovor z nekom, ki mu zaupamo, pomaga bolje razumeti svoje občutke in doživljanje.
Upam, da ti je moj odgovor vsaj malo v pomoč. Če boš imela še kakšno vprašanje ali boš želela deliti, kako se počutiš, nam lahko ponovno pišeš. Želim ti lepe in sproščene počitnice.
Lepo te pozdravljam,
Hana Habinc, dipl. psihologinja (UN)