Hejla, rada bi se sam tko mal izpovedala, pač sm trenutno prvi letnik faksa in ja mi je zlo naporno predvsem matematika:/ ceprau ne študderam le te se pa tak počutim hahaha. No razlog je v tem da sm se prvo izpitno res ucila zlo velik pa 2 predmetou vseen nism nardila in me zdej iskreno skrbi da mi zdej ko mam 5 predmetou ne bo ratal vse...ceprau sm tut prvi semester mela 5 predmetov. In vem da velik pricakujem od sebe kr bi res rada z julijem koncala...pac sam ne predstavljam si delat to kar delam zdle se septembra ceprav vem da se to marsikomu nardi. Je pa tut res da mam vecino bliznjih takih ko so na lazjih faksih in se z njimi o tem tezk pogovarjam ker so sam tak kak ne nardis ce se pa skos ucis...no hvala bogu mam tuki cimro ki je odlicna in studira medicino takda me usaj ona razume da se lah ucis pa ucis pa ne rata vedno v prvo..drgac pa studeram kemijsko tehnologijo da ne bo pomote...no skrbi me tut to da letnika enostavno nebi nardila kar vem da ni konc sveta ampak trenutno pa se mi zdi da je.. uglaunem hotla sm sam dat tole mal ven iz sebe..hvalaa
• No
Nomath
Pozdravljena, sočustvujem s tvojimi problemi ker sem imel iste težave bil sem na podobnem faksu kot ti, ce mas to v krvi ti gre, ce nimaš pac nimaš danes me ni več tam šel sem na lažji faks kjer ni računanja. Moje sožalje, ker se boš rabla j.... s temi predmeti še 2 leta LP
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Zapisala si, da prvi letnik študija doživljaš kot zelo naporen, saj kljub veliki količini učenja nisi uspela opraviti nekaterih izpitov. Sedaj te čaka še več izpitov in skrbi te, da vseh kljub učenju ne bi uspela opraviti v zastavljenem roku ali pa celo ne bi opravila letnika. Od bližnjih ne dobiš veliko razumevanja v zvezi s tem, saj imajo sami drugačne situacije, v oporo pa ti je cimra, ki te razume.
S situacijo, ki si jo opisala, se verjetno lahko poistoveti marsikateri študent, zlasti v prvem letniku, ko je način dela in učenja še zelo nov in nepoznan. Želim te opomniti, da si do sedaj uspela opraviti že 3 izpite (če sem prav razumela), kar pomeni, da si bila v več primerih uspešna kot ne. Torej počneš nekaj prav! Tvoje pričakovanje, da bi z julijem opravila vse izpite, sicer lahko razumem, saj bi si verjetno rada zagotovila nekaj potrebnega in zasluženega počitka pred začetkom novega študijskega leta. Si pa s takšnim pričakovanjem lahko ustvariš dodatni pritisk, ki ima lahko nasproten učinek. Vsekakor se mi zdi smiselno, da razmisliš o različnih možnih scenarijih in narediš okvirni načrt opravljanja izpitov ter tudi "plan b" (če kakšnega ne bi uspela opraviti v zastavljenem času). Pomembno se mi zdi, da pri tem načrtuješ tudi dovolj časa za počitek in redne odmore med učenjem, saj boš na ta način lažje zdržala naporno obdobje, ki je pred tabo. Ne pozabi tudi na skrb za telesno in duševno zdravje - zadostno količino spanja in gibanja, ustrezno prehrano, čas za druženje in sproščujoče aktivnosti. Vem, da se vse to v času izpitov lahko zdi neizvedljivo, vendar je ravnovesje med vsem naštetim v tem času še posebej pomembno.
Predstavljam si, da ti nerazumevanje okolice predstavlja dodatno breme, kot pa si zapisala že sama, si nekateri vrstniki verjetno težko predstavljajo, kaj preživljaš, in te tako tudi težko podprejo na način, ki si ga želiš. Svetujem ti, da se poskušaš čim manj primerjati z drugimi in se osredotočiš na svoje obveznosti, čas s prijatelji pa izkoristiš za sprostitev in pogovor o drugih temah, nepovezanih s študijem. Če pa sta s cimro v podobni situaciji, sta lahko druga drugi v oporo pri učenju in se med seboj motivirata ali pa se celo skupaj učita.
Želim ti, da uspešno in s čim manj stresa opraviš izpite in uživaš v zasluženem dopustu!
Lepo te pozdravljam,
Anja Rakovec, mag. psihologije