Hej!
Sem 1 letnik gimnazije. Vsi so mi govorili, da je tezko. Imam prijateljico v 2 letniku (na drugi gimnaziji) in ona ima kar veliko cvekov in pravi da ji je res tezka. Meni se iskreno ne zdi tako tezka, ampak je res da se ucim ves cas. Opazila sem da imam cedalje vec stresa.
Danes je sobota in v sredo pisemo test matematike. Prejsnji teden sem bila vprasana isto snov in dobila komaj 2. Znala sem, ampak me je bilo strah. Poleg tega pisemo se kemijo in prebrati moram knjigo za domace branje.
Moja starsa sta locena in vsak 2. vikend grem k atiku. Tam se dejansko lahko ucim. Ko sem doma pa me mami vedno rine k babici. Rada grem tja, ampak vedno sem ekstremno zivnca ker se ne ucim. Vceraj se bi lahko ucila, ampak sem sla k babici.
Prejsnji teden je moja teta praznovala in rekla sem da ne bom sla ker se moram uciti. Mami je bila jezna in skregali sva se. Pravi da to ni lepo in da moram tut ziveti ne se sam uciti. Celrav mi vedno govori da se moram odreci kaki stvari. In zakaj bi se mogla odrekat stvarem ki joh rada delam (npr. treningom). Zdej sploh ne hodim vec na treninge ker se skos ucim.
moja bff ima vsak dan treninge in se ne uci in ima mal bolse ocene k js. In dans je pustni karneval in ne vem ce bi sla. Ker itak mi nc vec na pomeni kr me je tok strah da se ne bom mogla ucit. Strah me je karkol rect mamici kr se bomo 1000% skregale. Ker se sploh ne znamo vec pogovarjat. Pa se sanjam o tem pol
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz tvojega zapisa lahko razberem, da si s šolskim delom precej obremenjena, tvoja družina (predvsem mami) pa si želi, da bi več časa namenila drugim dejavnostim – na primer druženju s sorodniki. Praviš tudi, da res veliko časa nameniš učenju. Predstavljam si, kakšno količino stresa moraš občutiti v tej situaciji.
Najprej bi ti rada čestitala za tvojo vztrajnost in marljivost, ki ti zagotovo prideta prav, da ti v gimnaziji ni tako zelo težko, kot je tvoji prijateljici. Razumem pa tudi, da zna biti včasih enostavno preveč. Iz tega, kar si napisala, razberem, da je velik problem trenutno to, da se z mami veliko prepirata. Zdi se, da ima vsaka svojo idejo, kaj ti rabiš, kaj je zate trenutno najboljše in kako bi morala razporediti svoj čas. Verjamem ti, da se težko sprostiš na obisku pri babici in teti ali pa na pustnem karnevalu, če te zraven ves čas gloda slaba vest in strah, da bi se morala učiti. Mi mogoče lahko poveš malo več o tem, glede česa se tvoja mami razjezi in kako potekajo ti pogovori? Lahko ti pomagam razmišljati, kako speljati pogovor z njo in postaviti meje. Ali je tvoja mami že omenila, da bi bilo smiselno, da greš na lažjo šolo? Si o tem kaj razmišljala tudi ti ali si zadovoljna z gimnazijo, kljub veliki količini dela, ki ga ta program zahteva?
Omenila si tudi, da ima tvoja najboljša prijateljica veliko boljše ocene kot ti, hkrati pa se ji ni bilo potrebno odpovedati treningom. Predstavljam si, da si zaradi tega frustrirana in da mora biti to na nek način kar boleče, da ji mogoče zavidaš. Gimnazija je res težek program in že to, da ti ga uspe zdelovati brez negativnih ocen je samo po sebi velik uspeh. Verjamem pa, da ni enostavno, ko vidiš druge, ki jim je lažje. Res smo si različni v tem, kakšne talente imamo in nekateri imajo večjo srečo, da so nadarjeni ravno na tistih področjih, ki jih zahteva šola – še zdaleč pa to niso vsa področja, ki kaj štejejo!
Za konec bi te rada podprla, da če ugotoviš, da gimnazijski program preveč terja od tebe, razmisliš o kakšni alternativi. Verjamem, da lahko uspešno zaključiš gimnazijo in da jo tudi boš, če se tako odločiš. Je pa vseeno mogoče pomembno tudi to, da si dopustiš imeti tudi kaj prostega časa, da morda nadaljuješ s treningi, če bi si to želela, greš na kakšno zabavo s prijateljicami, itd. :) Če bi rabila pogovor o tem, je najboljše, da se obrneš na svojega razrednika ali pa na šolsko svetovalno delavko.
Lep pozdrav
Maruša Grešak, mag. psihologije