Zivjo,
Vsak dan sem pod stresom sekiram se zaradi moje postave in zgleda potem zaradi sole,in se veliko stvari zaradi katerih sploh nevem zakaj se sekiram.Zaradi stresa se zatekam k nezdravi hrani kar mi povzroca se dodatno sekiranje zaradi postave in zdaj se mi tudi dogaja to da se cez dan zelo slabo pocutim.Skrbi me tudi to ker se ne morem uciti saj sem vedno zelo utrujena zaradi tega kdaj tudi ne grem v solo,proti veceru me velikokrat boli telo ali ga pa zaradi bolecine ne cutim kar mi gre zelo na zivce ker se v tistem trenutku zelo slabo pocutim.
Velikokrat sem ze pomislila na samomor zaradi taga ker si zelo zelim umreti ker se v svojem telesu zelo zelo slabo pocutim,kdaj se sploh ne zavedam kdo sem.
Nevem kaj naj naredim.
P. S. pred parimi leti sem zelo shujsala in takrat sem zacela tudi gledati kaj jem in koliko vsak dan sem sla hoditi,ampak zdaj se mi pa dogaja da nimam energije da bi telovadila potem zacela sem jesti zelo nezdravo hrano kar mi povzroca zelo veliko stresa ker sem si grda moja postava mi ni vsec ker je drugacna nimam lepo izoblikovanega pasu kot ostale punce ne morem nositi stvari kot druge punce zato imam obcutek da me tudi noben fant ne bo hotel ker sm grda.In zdaj se sekiram se zaradi tega da bom podedovala po mami boke in celulit.
Lp lara
Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Lara, lepo pozdravljena,
hvala, da si zbrala pogum in spregovorila o tem. Žal mi je, da prestajaš tako težko obdobje. To, kar doživljaš, se sliši izjemno naporno in popolnoma razumljivo je, da se zaradi tega včasih počutiš slabo in utrujeno. Ko se zdi, da so skrbi prevelike in da se slabo počutje stopnjuje, je to znak, da sta tvoj um in telo pod velikim pritiskom in nujno potrebujeta pomoč. Ali imaš ob sebi kakšno osebo, ki ji lahko zaupaš? Omenjaš razmišljanje o samomoru, kar je zelo resno in zaskrbljujoče. Kako pogosto razmišljaš o smrti oz. o tem, da te ne bi več bilo? Je to vsak mesec/teden/tu in tam/vsak dan? Kako dolgo že trajajo te misli? Menim, da bi bila v tvojem primeru NUJNO potrebna strokovna pomoč. Si morda svoje misli že zaupala kakšnemu strokovnemu delavcu (osebni zdravnik, psiholog, šolska svetovalna služba, psihoterapevt, skratka nekdo, ki mu lahko zaupaš?)
Vedi, da samomor ni, ne more in ne sme biti rešitev, saj so vsi izzivi, težave, ki si jim trenutno priča, začasni in rešljivi. Zaupaj v svojo moč in potencial, ki je v tebi, da se bolečina zmanjša ali celo izgine. Odloči se za življenje. Sprejmi pomoč in podporo, brez pomislekov in sramu, saj si jo zaslužiš, točno takšna, kot si. V pojmu pomoč se skriva besedica MOČ, ki je znamenje poguma.
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samomoru, o tem NUJNO obvesti nekoga, ki mu zaupaš in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav. Dodajam še dve telefonski številki, ki se jih lahko poslužiš, če boš v hudi stiski:
• TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
• Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)Toplo priporočam tudi ogled te spletne strani: https://zivziv.si/razmisljam-o-samomoru/
Občutek, da ne veš kdo si in nezadovoljstvo s telesom sta pogosto povezana z izčrpanostjo in z nepredelanimi čustvi. Strokovna pomoč ti lahko pomaga, da se naučiš učinkovito obvladovati stres, spremeniš nezdrave vzorce in ponovno najdeš voljo do življenja in učenja. Utrujenost, težave s koncentracijo in fizične bolečine so lahko posledica stresa in tesnobe, zato je ključno, da samo sebe postaviš na prvo mesto in poskrbiš zase.
Vabim te, da razmisliš o tovrstni pomoči, saj ni potrebno, da tako veliko breme nosiš sama. V kolikor želiš, se lahko vključiš tudi v svetovalnico POSVET, kjer nudijo brezplačno podporo po celotni Sloveniji. Zberi pogum in jim napiši sporočilo za vključitev na e-naslov info@posvet.org.
Bolečina, ki jo nosiš v sebi, ne bo vedno tako močna, kot je v tem trenutku. Obstajajo ljudje, ki ti lahko pomagajo. Zaslužiš si, da te nekdo posluša, razume in podpre – brez obsojanja. Resnično ti priporočam, da se obrneš na strokovnjaka, ker ti lahko pomaga najti načine, kako zaceliti te rane. Tvoje telo ni nekaj, kar bi morala sovražiti. Ti si veliko več kot tvoja postava ali pomanjkljivosti, ki jih vidiš na sebi. Tudi, če se zdaj počutiš nemočno, si izjemno pogumna, ker si še tukaj in ker si zmogla deliti svoje občutke. Že to je velik korak naprej.
Prosim, poskrbi zase in si poišči pomoč. Vredna si podpore in boljšega počutja. Nikoli nisi sama, tukaj smo zate, vedno. Kadarkoli lahko tudi na tem portalu napišeš svoja vprašanja, dileme in razmišljanja. Vesela bom tvojega odziva.
Želim ti vse dobro iz <3. OBJEM.
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij
La
Larci
Pozdravljen,
Najlepsa hvala za odgovore.
Bom probala to kar ste mi priporocili,torej vkljucitev na e-naslov.
In prosila bi vas ce me mogoce kam obrnete kjer bi mi pomagali z prehrano in samopodobo ker se zaradi slabih stvari vsak dan tolazim z hrano,kar me spravlja zelo ob zivce,oz me spravlja ob stres ker me je zaradi tega strah da se bom zredila, tako da je kot en zacaran krog in nevem kako iz njega priti ven.
In nevem kaj naj naredim ker sem otrujena in nimam energije niti volje da bi telovadila in to mi tudi povzroca stres.
Se enkrat najlepsa hvala
Lp Lara
Uredništvo
Tina Rezar
Odgovor svetovalke:
Draga Lara,
hvala, da si zaupala svoje občutke in skrbi - že to, da jih deliš, je pomemben korak naprej. Verjamem, da ti je težko, ko se znajdeš v začaranem krogu med tolažbo s hrano, samopodobo in utrujenostjo. Nisi sama v teh občutkih. Pomembno in dragoceno je, da si prepoznala, kje se ti zatika in da želiš nekaj spremeniti.
Predlagam, da se za področje prehrane obrneš na dietetika ali nutricionista, ki ti lahko pomaga s prilagojenimi nasveti. Za podporo pri oblikovanju boljše samopodobe in pri obvladovanju stresnih situacij pa ti lahko pomaga strokovnjak (psiholog, psihoterapevt...), saj bosta skupaj zgradila strategije, kako se bolj nežno in razumevajoče povezati s sabo. To boš storila s pomočjo vključitve v svetovalnico POSVET. Poleg tega obstajajo tudi podporne skupine in spletni programi, kjer lahko najdeš spodbudo.
Želim ti, da si daš dovoljenje, da greš korak po koraku in da ne pritiskaš nase, da mora biti vse popolno in takoj. Že majhne spremembe lahko sčasoma prinesejo veliko olajšanja. Če boš želela, mi kar napiši, pa bova skupaj pogledali, kje najdeš pravo pomoč.
Vse dobro in veliko poguma,
Ma
Manči123
živjo Lara jaz imam iste težave vem pa nekaj: NE naredi samomora.