Živjo,
ob vseh zadolžitvah v šoli, učenju, obšolskih dejavnostih ne najdem časa zase in sem zelo pod stresom. Zaradi stresa sem začela jesti nezdavo, se manj gibati in pojavili so se mi mozolji. Zdi se mi da si ne znam pravilno razporediti časa.
Kaj mi svetujete, da lahko naredim?
Uredništvo
Taja Širca

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Verjamem, da moraš čutiti ogromen pritisk in veliko količino stresa, če imaš v dnevu veliko aktivnosti in malo časa zase. Najprej bi ti svetovala, da si ustvariš urnik in si vanj zapišeš vse obveznosti, ki jih imaš. Lahko ga zapišeš na roke, na računalnik ali ga poiščeš na spletu. Velika verjetnost je, da boš na urniku videla nekaj vmesnega časa, ki ga imaš in ga lahko izkoristiš zase. Večkrat je namreč težava, da ogromno časa v dnevu počnemo določene stvari, ki nam kradejo čas (npr. v roke primemo mobilni telefon in odpremo socialna omrežja. Kmalu ugotovimo, da smo na njih preživeli 1h, ki bi jo lahko namenili druženju s prijatelji), zato bi ti morda res koristilo, da si za vsako uro v dnevu zapišeš kaj boš takrat počela in se tega tudi držiš.
Zelo je pomembno, da si vsak dan vzamemo nekaj časa in počnemo nekaj kar nas sprošča in razveseli. Torej, da sami sebe nagradimo za trdo delo, ki smo ga tisti dan naredili. To nas tudi bolj motivira, da lažje opravljamo nadaljnje aktivnosti. Nagrada je pa čisto odvisna od tega kaj ti rada počneš – je to preživljanje časa s prijatelji, sprehajanje v naravi, gledanje filmov,…?
Ker te ne poznam in ne vem kakšne ter koliko je teh obveznosti, ti težko dam specifičen odgovor, ampak zelo pa je pomembno, da v teh obšolskih aktivnostih uživaš in jih rada obiskuješ. Če se ti zdi, da ti vse skupaj povzroča preveč stresa lahko razmisliš o tem, da bi kakšno od teh aktivnosti za nekaj časa prekinila in si tako omogočila, da imaš več prostega časa. Kako bi ti bilo to? Sicer ne vem kakšno vlogo imajo pri tem tvoji starši, ampak morda bi se lahko poskusila pogovoriti z njima, jima zaupala kako se počutiš ter obrazložila svojo situacijo.
Če bi se želela še pogovarjati o svoji stiski, sem ti na voljo. Lahko tudi skupaj poskusiva sestaviti primer dnevnega urnika.
Lepo te pozdravljam.
Taja Širca, dipl. biopsihologinja