Pozdravljeni,
jaz se soočam s stresom in to že odkar pomnim. Problem je ker se ga neznebim vedno sem pod stresom in to še med spanjem, saj sanjam stvari pod katerimi sem pod stresom. Vedno najdem stvari za katere se stresiram. Vsi ki jim povem da sem pod stresom preprosto rečejo naj se ne stresiram ampak to ni tako lahko. Zaradi stresa pogosto nimam apetita in tudi telo se mi začne tresti srce pa hitro biti. Vem da so to simptomi navadnega stresa. Stresiram za vse tudi če nimam razloga sem pod stresom. Najhuje je ko moram v šolo in imamo prakso strah meje da zafrknem in bo potem profesorica jezna name. Strah meje da me bo nazjala pred celim razredom. Preprosto pod stresom sem.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
v tvojem zapisu sem zaznala, da si v veliki stiski, saj si tako podnevi kot ponoči pod stresom. Omenjaš, da ti stres otežuje življenje, vpliva na tvoj apetit, čutiš pa tudi telesne simptome (tresenje in hitro bitje srca).
Omenila si, da se vznemiriš tudi, če nimaš pravega razloga za to. Zaznala pa sem, da se najbolj bojiš neuspeha v šoli in tega, da bi se osramotila pred celotnim razredom. Predstavljam si, da je stiska velika in sklepam, da vpliva tudi na druga področja tvojega življenja. Rada bi izvedela več o tem, koga imaš ob sebi, kdo ti je v podporo in ali si komu že zaupala svojo stisko? Mnogokrat nam lahko prijatelji, starši, svetovalni delavci v šoli nudijo uteho, ki jo potrebujemo. Tudi že sam pogovor o svojih težavah je lahko zelo razbremenilen. Vsi kdaj v življenju potrebujemo oporo, saj je naše življenje polno vzponov in padcev, ki jih včasih ne moremo prebroditi sami in zato ni nič narobe, če si kdaj priznamo, da potrebujemo pomoč.
Stres, ki se pojavlja v šolskem okolju, je popolnoma običajen in se dogaja vsem nam. V procesu šolanja in življenja na sploh se vsi učimo, napredujemo in se izpopolnjujemo, zato ni nič narobe, če včasih kaj naredimo narobe. Napake nas spodbudijo, da napredujemo. Omenila si tudi, da te skrbi, da se bo profesorica razjezila nate. Profesorji so na šoli zato, da nas usmerjajo, podpirajo in nam pomagajo, včasih pa nam podajo tudi kritiko, ki pomaga, da smo naslednjič še boljši v tem, kar počnemo. Pomembno je, da se v teh situacijah naučiš obvladovati svoj strah in se po pomoč obrneš tudi na svetovalnega delavca na vaši šoli.
Rada bi ti predlagala še nekaj stvari, ki bi ti lahko pomagale pri tvojem spoprijemanju s stisko, strahovi in skrbmi. Najprej se mi zdi pomembno, da prepoznaš svoje stresorje, torej kaj so tiste stvari/dogodki/osebe, ki v tebi sprožijo stres? Nekaj si jih sicer že omenila (npr. praksa, profesorica). Kateri še? Pomembno je tudi, da vzdržuješ uravnoteženo prehrano, saj prehrana vpliva na naše razpoloženje, prav tako pa, da vzdržuješ reden spanec in si zagotoviš dovolj počitka. Kot zadnje bi ti predlagala še sprostitvene tehnike, ki nam pomagajo zmanjšati fizično napetost in pomiriti um. Omogočajo pa nam, da si vzamemo nekaj minut oddiha na dan, da ugotovimo, kaj čutimo, kakšno je naše razpoloženje in nas razbremenijo. Prilagam ti povezavo do tehnik sproščanja: https://www.zadusevnozdravje.si/pomagam-sebi/nasveti-za-boljse-pocutje/ucinkovite-tehnike-sproscanja/. Pri tem pa bi te rada opozorila, da vse tehnike sproščanja ne odgovarjajo vsakemu posamezniku, zato je pomembno, da preizkusiš različne in ugotoviš, katera ti najbolj ustreza. Pri soočanju s stresom pa ti lahko pomagajo tudi kakšne prostočasne aktivnosti. Ali imaš kakšen hobi oz. aktivnost s katero se ukvarjaš v prostem času?
Omenila si, da si pod stresom že od kdaj pomniš. Stres ima lahko zelo negativen vpliv na naše fizično in psihično zdravje, zato te spodbujam, da poiščeš pomoč pri šolski svetovalni službi. V primeru, da se težave ne bodo omilile, pa se s svetovalno delavko/delavcem lahko pogovoriš tudi o iskanju pomoči pri strokovnjaku za duševno zdravje.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kako pomagala in te lepo pozdravljam.
Lara Tušek, dipl. psihologinja (UN)