Pozdravljeni!
Imam kmetijo. Moja mami je delala pozno v noč . In jaz sem jo čakala do polnoči. Zdj pa sem stara 12 let in me je strah zaspati sama še vedno jo čakam. Nimam svoje sobe. Zelo me je strah sama zaspati. Če poskusim it v posteljo pogosto gledam v telefon ker me je preveč strah ali nemorem zaspati pa rudi luči si ne upam ko sem sama v hiši ugasniti. Tako pred šolo spim 6 ur in sem pogosto v šoli utrujena. Pogosto nemorem popoldne ko delam nalogo ostari budna. Ali imate mogoče kakšno rešitev.
Lp.
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala za tvoje vprašanje in da si z nami delila svojo stisko. Najprej bi se ti rada opravičila, da si tako dolgo čakala, na vprašanje sem namreč že odgovorila, a smo šele sedaj ugotovili, da je prišlo do tehnične napake in da odgovora ni objavilo.
Verjetno si to že poskusila, vseeno pa ti toplo priporočam, da se pogovoriš s svojo mamo in ji poveš, kako se počutiš. Nič ni narobe s tem, da te je strah, v končni fazi si stara šele 12 let in je to popolnoma normalno. Na tvojem mestu bi ji zaupala svoje občutke in ji povedala, da sicer razumeš, da ima veliko dela na kmetiji, vseeno pa bi jo prosila, če bi lahko malce hitreje prišla v hišo, ker te je preveč strah teme in ne moreš zaspati. Prepričana sem, da te bo razumela in poskusila svoje delo nekako prilagoditi temu, da bo lahko zvečer s tabo. Mama morda ne ve, kaj doživljaš in bi ji bilo dobro povedati, kako ti je, kadar je tako pozno zunaj. Izredno pomembno namreč je, da si spočita in v šoli tudi mentalno prisotna (da si pri stvari in da zmoreš poslušati, snov razumeti in se jo naučiti). Če bo mama doma in te ne bo več strah, boš lažje in dovolj spala, popoldan pa boš z lahkoto ostala budna, saj ne boš tako utrujena.
Verjamem, da bosta z mamo skupaj premagali to težavo in da boš v prihodnje manj zaskrbljena in predvsem bolj spočita.
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije