Živjo ne vem kaj naj naredim vedno ponoči ne je strah in ne vem zakaj lahko zaspim samo če je odrasla oseba zraven mene in ne sestra .odgovori v naj hitrejšem času
Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
opazila sem, da si se znašla v težki situaciji. Strah, ki ga občutiš ponoči, je lahko velik dejavnik tveganja za razvoj določenih težav v duševnem zdravju. Se s tem strahom soočaš že dolgo ali je prisoten v zadnjem času? Sedaj, ko se je začela šola, te lahko skrbi veliko stvari, kot so učenje, šolske ocene, odnosi v razredu. Mogoče ta strah prihaja od česa takšnega? Upam, da zate šola ni neprijetna, da bi mogoče bil kdo do tebe nasilen ali se norčeval. Tudi zaradi tega te je lahko strah. Se morda dogaja kaj drugega, kar bi lahko vplivalo, da ne bi mogla zaspati? Si morda v stiski, ki je ne moreš zaupati bližnjim?
Pri lažjem uspavanju pomagajo tehnike dihanja. Namreč, ko nas je strah, začnemo hitreje dihati, tudi tišči nas lahko v prsih, nam postane slabo. Tega pogosto sploh ne opazimo, če se zavestno ne osredotočimo na to. Mogoče je najboljše, da se uležeš na hrbet in začneš počasi globoko dihati, kot da bi želela skozi želodec napihniti balon (do 5 sekund oziroma dokler ti je udobno). Ta balonček zadržiš za 3 sekunde in potem počasi izdihneš skozi usta in zrak nežno gre ven, izdih traja nekje 10 sekund. Ob tem pri ustih čutiš toploto, balonček (trebuh) si izpraznila. To vajo lahko ponoviš od pet do desetkrat, lahko tudi več, dokler ne čutiš, da si se umirila. To lahko začneš vaditi čez dan, potem pa pred spanjem.
Če bi želela še karkoli napisati ali vprašati, smo ti na voljo. Če pa se ti zdi, da sama ne bi zmogla obvladovati te situacije, bi se pa želela pogovoriti s strokovnjakom, se lahko s starši obrneš na najbližji Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov, kjer ti bodo prisluhnili. Tam je tudi veliko kliničnih psihologov, ki so posebej usposobljeni za tovrstne strahove in ti lahko pomagajo.
Morda lahko tudi meni zaupaš več o sebi, da ti potem vem boljše odgovoriti in te usmeriti. Lahko napišeš, da želiš, da se vsebina sporočila ne objavi, tako da potem to vidimo samo svetovalci.
Želim ti vse dobro,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije
Mu
Muca miku
Pozdtavljeni to tezavo imam od kra sem zacela sama spat strah me je ker mislim da je nekdo tu in me bo ubil ali pac tako
Prosim če odgovorite v najhitrejšem času
Uredništvo
Urška Meolic Kotnik
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hudo mi je, ko slišim, da te je strah zaradi občutkov, da bi te nekdo ubil ali ti škodoval. Si se o tem že pogovorila z mamo ali očetom? Če se nisi, bi bilo dobro, da jima omeniš, da te je strah tega, da bi te ponoči nekdo ubil. Onadva te tudi najbolj poznata in bi vedela, kako ti pomagati.
Mogoče pred spanjem gledaš kakšne nasilne filme ali druge vsebine, kjer se med seboj pobijajo oziroma so nasilni? Če morda delaš te stvari, bi ti priporočala, da se jih začneš izogibati in ne gledaš takšnih stvari pred spanjem. Boljše je pred spanjem prebrati kakšno dobro knjigo, ki te tudi hitreje uspava in ti potem od utrujenosti lažje zaspiš. Ne pozabi pa na tehniko dihanja ali kakšno sproščujočo glasbo pred spanjem.
Lep pozdrav,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije
Sa
Sarcica
Jaz sem imela tudi obdobje, ko sem tezje zaspala oz. ga imam se zdaj vcasih. Full mi pomaga cujecnost, meditacija, vcasih sem si prizgala tudi nocno lucko, sedaj ko me je strah zaradi kaksne osebe, ki mi pokvari teden pa si spustim tudi polkna da se pocutim bolj varno. Ker pa me zelo pomiri dotik, oz me to najbolj pomiri pa imam ob sebi velikega plisastega tigra, ki sem si ga kupila prav z namenom, da me zasciti, ko sem dozivela zlorabo in sem se bala, da bo oseba prisla v stanovanje, ceprav sploh ni vedela kje zivim. Pa sem stara 19, in prej v otrostvu nikoli nisem spala z pliskotom. Mogoce tudi ti probaj odkriti Kaj je tisto, ki bi ti lahko pomagalo, dalo obcutek varnosti.