Pozdravljeni. Pišem vam, ker sem se znašla v situaciji, ki je ne znam čisto razložiti in me že malo skrbi, če je z mano vse v redu.
Že od majhnega sem imela grozno fobijo pred zdravniki, sploh moškimi, pač res nisem sploh mogla moških. Ko sem bila majhna, sem vedno jokala, ko smo šli tja. Moja mami vedno zganja ful paniko okoli vsega, oči pa je precej strog in zaščitniški, tako da sem bila pri zdravnikih vedno čisto prestrašena in mami je vedno vse govorila namesto mene. Potem pa se je pri 16-ih nekaj spremenilo. Morala sem na urgenco in mami je spet hotela iti zraven in delala dramo, ampak na koncu sem bila v ordinaciji sama z zdravnikom. Bil je moški, zelo prijazen in se je pogovarjal direktno z mano, ne z njo. Od takrat naprej me ni več strah. Ampak fora je v tem, da mi je zdaj tam postalo 'fajn'. Pa ne tako, da bi bila rada bolna, ampak mi je ful všeč tisti občutek, ko nekdo skrbi zame in mi namenja vso pozornost. A je to pick me? Ker nočem bit pick me. Zdaj se mi dogaja, da o tem ful daydreamam. Sanjarim o tem, da bi bil moj fant zdravnik, ali pa brat od fanta, ali pa pač kdorkoli... celo razmišljam, da bi pustila sedanjega fanta, samo zato, ker ni zdravnik in si želim nekoga s tem poklicem. Tudi sama si želim študirati medicino, ampak ko sem dejansko tam, imam takšno socialno anksioznost, da si ne upam nič vprašati.
Ko sem tam, sem ful nervozna, ampak mi je hkrati ta nervoza 'fajn'. Zdravnik mi je zadnjič rekel, da vidi, da sem živčna, jaz pa sem se v sebi samo topila, ker mi je bilo tako dobro, da me je 'prebral'. A je to normalno? Se mi meša? Počutim se grozno cringe, ker si tako želim te pozornosti moške avtoritete, hkrati pa me je strah, da bom zaradi teh fantazij uničila svoje realne odnose. Zakaj se mi je ta strah iz otroštva spremenil v takšno obsesijo?
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Razumem tvojo stisko, v kateri si se znašla. Dobro si jo opisala, ne vidim pa neke prave zveze med tvojim nekdanjim strahom pred zdravniki in sedanjim občudovanjem moških v beli halji. Vzrok tvojemu občudovanju belih halj je drugje in ne kot neka sprememba nekdanjega strahu v občudovanje.
Ni tako redek pojav, ko so dekletom všeč moški določenih poklicev, določenih uniform. Nekaterim dekletom so všeč vojaki, policisti ali moški v različnih drugih uniformah. Nagnjene so k temu, da se prej zaljubijo v moške določenih uniform. Uniforma je pač neka posebna lastnost, kot npr. barva las, telesna višina, postava ipd. Vse to lahko privlači nasprotni spol, odvisno od osebnih nagnjenj posameznega dekleta.
Ti si v sredini pubertete, želiš si bližine z nasprotnim spolom, svoje zanimanje pa si osredotočila v zdravnike. Sama ugotavljaš, da je do tega prišlo, ko si začutila, da se ti je nek zdravnik zelo posvetil, da te je razumel. Ta občutek si prenesla iz tega zdravnika na vse zdravnike. Občuduješ jih in si želiš večje bližine z njimi, o tem celo sanjariš.
Občudovanje zdravnikov lahko tudi izvira iz potrebe po občutku varnosti. Zdravniki predstavljajo figuro, ki ima odgovor na težka vprašanja in moč, da reši situacijo. Za mlado dekle, ki morda išče stabilnost, lahko zdravnik predstavlja ideal zaščitnika. To občudovanje pogosto ni namenjeno osebi kot taki, ampak simbolu, ki ga ta oseba predstavlja.
To nagnjenje pri tebi torej ni ničesar posebnega, ni nekaj, kar bi bilo čudno, kar bi te zelo motilo, ko ga opažaš pri sebi. Prepričan sem, da je ta pojav pri tebi prehodnega značaja in da bo s tvojim dozorevanjem postopoma izzvenelo.
Brane But, univ. dipl. psiholog