pozdravljeni
ze od otrostva me je strah umret, in mislim da je to zradi travme ko sem kot mala prvic izvedela da ljudje umirajo.
Ponavadi se v moji glavi samo pojavi glasna misel "enkrat te ne bo vec" in to ponavadi pelje do panicnih napadov, tezave z dihanjem, anksioznist, stres, glavobol in tresenje, to ponavadi traja 10 min nato pa se umiri in ce neposredno po tem spet razmisljam o tem sem mirna, kar se mi zdi cudno.
ko se mi to dogaja v soli grem ven iz ucilnice, ker lahko zaradi sladkorne bolezni, ti napadi.so bili redki zdaj se dogajajo vedno pogosteje, kaj nej naredim
iz
izabela
Hej :)
Popolnoma te razumem, ker imam sama enake občutke. Že od majhnega me je strah smrti in tudi meni se zgodi, da pride tista glasna misel, potem pa panika, težko diham, tresem se in imam občutek, kot da je vse okoli mene nekako neresnično (derealizacija).
Jaz sem zaradi tega šla tudi k psihologu. Ne bom rekla, da je to magična rešitev, ker ni – pomaga toliko, kolikor pustiš, da ti pomaga. Ko sem bila stara 12 let, sem bila malo trmasta in jim nisem dovolila, da mi res pomagajo, pa tudi nočem reči, da mi ni nič koristilo. Čeprav mi takrat ni bilo prijetno biti tam, zdaj vem, da bi lahko bilo bolje, če bi jim dala priložnost.
Eno stvar pa sem od tam vseeno odnesla: naučili so me tehniko, ki jo lahko uporabiš, ko pride panika. To je vaja “5–4–3–2–1”: 5 stvari, ki jih vidiš, 4 stvari, ki se jih lahko dotakneš ✋ 3 stvari, ki jih slišiš, 2 stvari, ki ju lahko zavonjaš, 1 stvar, ki jo lahko okušaš.
To te pomaga vrniti v trenutek in umiri misli. :)
Uredništvo
Nina Šajt Duh

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
takšni občutki niso lahki in verjamem, da so zate zelo obremenjujoči. Ob misli na smrt in umiranje se pri marsikaterem človeku pojavijo občutki strahu in tesnobe ter neprijetne misli. Žal mi je, da to pri tebi pripelje do paničnih napadov. V kolikor si »za« bi s teboj malo raziskala te občutke in izkušnje. Zastavila ti bom nekaj vprašanj na katera lahko, v kolikor želiš, odgovoriš.
Pišeš, da te je že od malega strah smrti - kako pogosto in ob čem pomisliš na to? Česa te je strah, ko pomisliš na umiranje? Opisuješ panične napade po katerih je razmišljanje o smrti lažje. Kako se razlikujejo tvoje misli in razmišljanje o tem pred in po paničnem napadu? Ali mi lahko tudi zaupaš kako pogosto doživljaš panične napade in ali jih doživiš še v kakšnem drugem trenutku ali situaciji? Imaš morda kakšne tehnike s pomočjo katerih se v takšnih trenutkih pomiriš?
Nenazadnje mi lahko poveš tudi ali si svoja doživljanja zaupala kakšni bližnji osebi? Morda družinskemu članu ali prijateljici? Lahko se pa ustaviš tudi pri šolski psihologinji in ji zaupaš svojo stisko.
Toplo te vabim, da mi odgovoriš na zastavljena vprašanja in mi s tem objasniš svoje doživljanje. Vesela bom, če se spet slišiva.
Lepo te pozdravljam,
Nina Šajt Duh, dipl. psihologinja (UN)
ir
iris_tuki2012
pozdravljeni
panicne napade vecinoma dobivam zaradi tega, vcasih pa so tudi nepredvidljivi in se zgodijo kar naenkrat, na to pomislim kar pogosto, recimo 2 do 3 krat na dan, pomislim na to kako izgubis kontrolo nad svojim telesom neves kaj se dogaja in sploh neves da si kdaj obstajal, pred panicnim napadom mi misel samo pride v glavo, po njem pa lahko o tem razmisljam koliko hocem in bom cisto uredu, pomagam si ponavadi tako da globoko diham, ce sem v soli grem do stranisca in se umirim, za to ve samo moj fant, in cisto vsakic ko pomislim na to, pripelje do panicnega napada
lp Iris
Uredništvo
Nina Šajt Duh
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljena,
hvala da si mi zaupala več o svojem doživljanju, tako ti lažje pomagam. Berem, da te takšne misli in doživljanje paničnih napadov pogosto bremenijo, kar ni lahko.
Zdi se mi dobro, da si o tem zaupala svojemu fantu. Včasih nam je lažje, če s kom podelimo kar nas teži. Ti je tudi on v oporo ob takšnih trenutkih in se lahko z njim pogovoriš? Prav zaradi tega, ker so nam lahko drugi v takšno pomoč ti predlagam, da razmisliš o mojih sledečih predlogih, ki ti lahko pomagajo olajšati stisko, ki jo doživljaš.
O svojih težavah se lahko pogovoriš tudi s šolsko svetovalno delavko. Lahko ti pomaga z različnimi nasveti ali pa te usmeri k pomoč k drugim strokovnjakom - to je lahko klinični psiholog. O obisku pri njem se lahko pogovoriš z očetom ali mamo. Skupaj lahko kontaktirate tvojo osebno zdravnico in se pogovorite o nadaljnih korakih, le ona je namreč tista, ki izda uradno napotnico za obisk kliničnega psihologa. Se ti zdi ta možnost izvedljiva ali imaš v zvezi s tem kakšne pomisleke?
Lahko pa tudi preizkušiš kakšne sprostitvene tehnike, ki ti lahko nekoliko pomagajo pri umirjanju misli. Prilagam ti dve vodeni tehniki, ki ju lahko najdeš na sledečih povezavah: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/zvocni-posnetek-trebusno-dihanje/ in https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/zvocni-posnetek-prizemljitev-ali-tehnika-5-4-3-2-1/
Vabim te, da mi sporočiš kako se ti zdijo zapisani predlogi. Ob odločanju ti želim veliko poguma in vztrajnosti, ki si jo izkazala že s tvojim sporočilom nam.
Lepo te pozdravljam,
Nina Šajt Duh, dipl. psihologinja (UN)
ir
iris_tuki2012
pozdravljeni,
ce sem iskrena ne rada pomislim na psihologe in zdravnike, ker se ze tezko odprem prijatlejem, in bi raje to resila sama
hvala za odgovor
lp iris