Sem v 9. razredu in že vem kaj bi rada bila, ampak o veliko stvareh nisem prepričana. Problem imam, ker sem vedno zelo negotova v vse, res v vse v mojem življenju. Po eni strani sebe poznam zelo dobro po drug pa nikakor. Vedno se drudim izgledati dobro, npr. ko vidim neka oblačila, ki jih nosijo drugi nih poskusim še jaz in ko sem doma menim, da izgledam super, ko pa pridem v šolo pa me je strah in sram, ker mislim, da izgledam slabo.
Vedno je tako, da sem doma samozavestna in sem res to kar sem (vsaj včasih). V šoli ali pa na kakšnih drugih javnih mestih pa me je vedno sram in nikoli si ne upam biti to kar sem, ker mislim, da ljudem ne bom všeč. To se mi je zgodilo že velikokrat. Ko sem v nekem javnem prostoru, stavbi ali pleg ljudi, ki jih ne poznm oz. poznam, me je vedno strah, čutim tisti neprijetni občutek, ponavadi bi najraje zbežala in se skrila in bila sama.
Želim samo vedeti zakaj se mi to dogaja in kako bi postala bolj samozavestna in prepričana vase?
Uredništvo
Anja Knez

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena, "Chiqui9",
zahvaljujem se ti, da si se s svojim zapisom obrnila name in se ti hkrati opravičujem, ker si na moj odgovor čakala nekoliko dlje časa.
Če prav razumem tvoj zapis, si devetošolka, ki ima občutek, da je precej negotova vase in bi si želela biti bolj samozavestna – predvsem v javnosti. Imam prav? Zdaj bi želela najti odgovore, zakaj se tako počutiš in na kakšen način lahko to izboljšaš.
Iz tvojega zapisa lahko razberem, da se ti poraja kup vprašanj, zaradi katerih si se znašla v stiski in bi nanje želela najti odgovore. Lahko razumem, da so opisani občutki zate neprijetni in bi se jih želela znebiti, postati samozavestnejša in tudi v javnosti zaupati vase, kot ti to uspeva doma.
Vsak od nas je nekaj edinstvenega in neponovljivega, ob vseh svojih značilnostih in lastnostih. In vsakdo se kdaj srečuje z nečim, kar ima pri sebi rad, kot tudi nečim, kar pri sebi ne mara in bi si želel izboljšati. Tudi ta del, s katerim včasih nismo zadovoljni, je zelo pomemben, saj nam omogoča spremembe na bolje in osebno rast. Tako si tudi ti nekaj edinstvenega, neponovljivega. In tako skušaj gledati nase; brez potrebe, da se primerjaš z drugimi (po videzu kot tudi sicer). Drugim ne bomo nikoli mogli biti enaki, saj smo samosvoji, primerjanje z drugim pa nas bo vedno znova onesrečevalo, saj želena cilja (torej biti drugim enak) ne bomo mogli doseči. Prav je, da nas morda kdaj primerjanje z drugimi motivira (npr. da se bolj potrudimo in podobno), nikakor pa ne sme to postati naš način življenja, saj na ta način ne bomo srečni. Najlepše darilo življenja je, da imamo možnost biti to, kar preprosto smo, saj je to najboljša različica nas samih. Le tako smo lahko v življenju pristni, ob tem pa nimamo potrebe po pretvarjanju.
Zato zaupaj vase in v to, da si preprosto najboljša različica sebe same in da ni potrebe, da bi se spreminjala oz. želela biti podobna drugim, saj takrat to preprosto ne boš več ti. Ljudje, ki bodo v tebi videli tvojo lepoto, te bodo sprejeli takšno, kot si: z vsemi tvojimi lastnostmi in značilnostmi. Lahko si vzameš čas in zapišeš, kaj je tisto, kar ti je pri sebi všeč in kaj delaš dobro. Zagotovo boš našla kar nekaj stvari. Lahko po tem povprašaš tudi svoje bližnje: kaj je tisto, kar cenijo in občudujejo pri tebi. Tako boš spoznala, kako posebna si in koliko razlogov obstaja, da se sprejmeš takšno, kot si in se imaš rada; da ni potrebe, da skušaš biti podobna drugim.
Verjamem, da ti bo uspelo in da boš še naprej najboljša različica sebe, ki jo boš najprej sprejela ti in imela rada.
Vse dobro ti želim,
Anja Knez, mag. psihologije