jst mam tk skor usak dan strah z smrtjo in mi ni prijetno nemorem nehat mislilt o tem kk me pac nebo nbom mogo nic prosim da odgovorite
ludek123
• Uredništvo
Anadeja Bajzek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
smrt je beseda, ki v mnogih ljudeh vzbuja negativne občutke. Ko pomislimo nanjo, se spomnimo na izgubo ljubljenih oseb in na negotovost glede tega, kaj se zgodi, ko umremo. In prav iz negotovosti pogosto izvirajo naši največji strahovi - gre za strah pred neznanim. Žal pa ti te negotovosti ne morem zmanjšati, saj je smrt ena največjih ugank. Namenjena je prav vsakomur od nas, pa vseeno nihče ne zna ugotoviti, zakaj nam je namenjena in kaj nas čaka po smrti.
Kako torej zmanjšati strah? Kadar nas skrbi prihodnost, ki je ne moremo nadzirati, se osredotočimo na to, kar lahko nadziramo. Torej, v tem primeru se skušamo namesto na smrt osredotočiti na življenje. Pomisli, če ne bi umrli in bi živeli večno, potem naše življenje ne bi bilo tako dragoceno. Ne bi vedeli, da je naš čas na Zemlji omejen in verjetno bi manj cenili to kar imamo (družinske člane, prijatelje, zdravje in drobne trenutke sreče, npr. lepoto sončnega zahoda, objem bližnjega, dobro knjigo…). Zato se osredotoči na to, da boš živel življenje, v katerem boš imel čim več takšnih trenutkov in da boš živel življenje, na katerega boš ponosen. Vsak od nas lahko svoje življenje nameni temu, da svet naredi nekoliko lepši, četudi so to manjša dejanja (npr. pomoč sošolcu). Na ta način pustimo svojo sled še dolgo po tem, ko nas več ne bo.
Upam, da ti to pomaga pri tvojih skrbeh.
Pozdrav,
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)