Pozdravljeni,
Sem učenka 7 razreda in imam problem z velikim strahom pred različnimi stvarmi. V času šole se spopadam s strahovi pred slabimi ocenami in to v zebi začutim z bolečinami v trebuhu in nimam potrebe po hrani. Ko začutim tak strah ga čutim cel dan tudi, če imem potrditev da se to ne bo zgodilo. Imam pa tudi problem s svojo samopodobo. Zavedam se, da smo si vsi drugačni in da nismo popolni, ampak na obrazu imam nekaj mozoljev ter podočnjake katere želim odstraniti probavam z različnimi izdelki make up-om ampak se še jih prikaže več. To podira mojo samozavest. Želim da bi imela toliko samozavesti kot moji prijatelji ampak ko poskusim mi uspeva nato pa me prehitijo misli v slabem smilslu (kaj pa če...). V družini se veliko pogovarjamo in me spodbujajo pri pozitivni samopodobi in pri moji samozavesti. Ampak jaz imam še vedno svoje mnenje.
HVALA čeboste odgovorili in lep pozdrav :)
Uredništvo
Jasna Verčko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Ajdelina,
lepo, da si se obrnila na našo svetovalnico. Če prav razumem, te je pogosto strah, da bi ti šlo v šoli slabo ali da ne izgledaš dovolj dobro, kljub temu, da se doma veliko pogovarjate o tvojih skrbeh. Vesela sem, da te družina spodbuja, da bi imela dobro samopodobo in se posledično tudi počutila prijetno v lastnem telesu.
Zelo dobro si že sama opazila, da se strah ali tesnoba (to je stanje, ko te je nečesa strah, pa ne znaš točno opredeliti, česa) izražata tudi na telesu. Boli te trebuh, izgubiš apetit, nekateri mladostniki pa občutijo tudi glavobol ali druge telesne simptome. Kako pa ti gre v šoli sicer? Kakšne ocene najpogosteje dobivaš? Pri strahu pred ocenami ti lahko pomaga razmišljanje, da si se na test ali spraševanje dobro pripravila in storila vse, kar je bilo v tvoji moči. Kakšna ocena pa bo prišla, pač bo, sprejmi jo in se takrat ukvarjaj s posledicami, če bo treba. Lahko se zgodi, da bo ocena povsem v redu in boš z njo zadovoljna. V času čakanja pa ti lahko pomaga tudi sproščanje. Takojšen občutek sprostitve občutiš že, če nekajkrat globoko vdihneš, tako da občutiš vsak vdih. Osredotočanje na dihanje ti pomaga, da kratkotrajno odmisliš skrb o oceni.
Med branjem sem opazila, da si za svojo starost zelo zrela mladostnica, saj se zavedaš, da ne moremo biti popolni in da ima vsak kakšno malenkost, ki ga skrbi. Žal se v obdobju mladostništva pojavijo nadloge, kot so mozolji. Nekateri jih imajo več, drugi manj. To je odvisno tudi od genetske zasnove, na njihovo pojavljanje pa lahko do neke mere vplivamo s čiščenjem kože, vendar včasih tudi to bolj malo pomaga. Predlagam, da na mozolje in podočnjake pogledaš kot na nekaj, s čimer se soočamo skoraj vsi. Ne boj se biti samozavestna – pomisli, katere so tvoje prednosti in dobre lastnosti, jih poudari in bodi nanje ponosna. Včasih pa lahko tudi izgleda, da so drugi ljudje bolj samozavestni in nimajo takšnih skrbi, vendar ni vse tako, kot vidiš na prvi pogled. Prepričana sem, da se vsak mladostnik trudi, da bi izgledal samozavesten, čeprav vsakega kaj skrbi – bodisi videz bodisi ocene. Nekaterim uspeva, da to prikrijejo. Lahko pa se z dobrimi prijatelji tudi pogovoriš, kako se počutiš in kako se počutijo oni, morda boš ugotovila, da so vaše skrbi v bistvu zelo podobne.
Zmeraj si dobrodošla, da nam postaviš še kakšno vprašanje ali pa nam zaupaš, kaj te skrbi.
Lepo te pozdravljam,
Jasna Verčko, mag. psihologije