Hej! Mene je strah. Prosim pomagajte.
Simpsonovi napovedujejo prihodnost. Vse kar so rekli se je zgodilo. Moj brat, ki nikoli ne verjame v nič, celo verjame da napovedujejo prihodnost. Za letos so napovedali, da bo 3. svetovna vojna. Iskreno se nebi čudila-Ukrajina in Rusija, Palestina, Izrael in še Iran. Potem pa še volitve v ZDA. Ne predstavljam si kaj bi bilo če bi se res zgodila vojna. Strah me je in dejansko samo čakam kdaj bo po TV. Res nevem kaj naj. Pa tudi če sem iskrena sem to pričakovala že lani. Drugače so zdaj drugi časi kot npr. med 1. in 2. sv. Ali bi bilo več ali manj žrtev...? Daljše trajanje...? Slovenija...? Taborišča...?
Hvala za pomoč!
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
hvala za tvoje sporočilo. Razumem tvoj strah in zaskrbljenost, da se bo zgodila 3. svetovna vojna, sploh glede na konflikte, ki se trenutno dogajajo po svetu.
Čeprav je normalno, da se zaradi tega počutiš tesnobno, pa je treba upoštevati, da so Simpsonovi le televizijska oddaja in čeprav je ta v preteklosti že podala nekaj napovedi, ki so se uresničile, ni zanesljiv vir za napovedovanje prihodnjih dogodkov. Od njenega nastanka dalje so posneli že več kot 700 epizod, tako da je pričakovano, da se bo katera izmed njih uresničila. To je lahko stvar naključja ali tega, da v oddaji pogosto upodabljajo znane osebnosti oz. se naslanjajo na tematike, ki izhajajo iz popkulture, zaradi česar se verjetnost za njihovo uresničitev še poveča.
Prav je, da se seznanjamo z aktualnimi dogodki in razmišljamo o prihodnosti, hkrati pa je pomembno tudi, da ne sklepamo prehitro ali dovolimo, da nas neugodna čustva ter misli prevzamejo. Res je, kot omenjaš, da se trenutno dogajajo številni spori, po drugi strani pa obstajajo tudi obsežna diplomatka prizadevanja in globalne pobude, ki so namenjene mirnemu reševanju le-teh. Veliko posameznikov in organizacij si vsakodnevno prizadeva za spodbujanje miru ter ohranjanje stabilnosti.
Poleg tega pa se po svetu trenutno dogaja tudi veliko dobrih stvari, čeprav se te žal na naslovnicah ne znajdejo tako pogosto. Včasih pomaga, če se osredotočimo na te pozitivne stvari, kot tudi vidike, ki jih sami lahko nadzorujemo. To je lahko skrb zase, nudenje pomoči (kadar je to možno) in ukvarjanje z dejavnostmi, ki nam prinašajo veselje ter izpolnitev. Kot sem že omenila pa je zelo pomembno tudi, da ohranjamo svojo obveščenost, pri čemer naj informacije prihajajo iz verodostojnih virov, ki naj bodo raznoliki.
Zapomni si, da nisi edina, ki se tako počuti. O svojem doživljanju se lahko pogovoriš tudi z drugimi osebami, na primer bližnjimi, ali pa se obrneš na vire pomoči, navedene tukaj.
V primeru pomislekov ali dodatnih vprašanj sem ti na voljo.
Lepo bodi,
Špela Dugonik, univ. dipl. psihologinja (un)