zivjo pisem vam ker bi vas rada vprašala o necem.Pač fora je v tem da drugo leto zacenjam novo poglavje v svojem zivljenju, srednja sola. Po eni strani se je zelo veselim po drugi me je pa strah pred novim spoznavanjem in vsem tem. Pač jst se slabo spoznavam z novimi ljudi pač vedno ko začnem kaj govoriti govorim kr neke nepomebne stvari in pol se ljudje od mene oddalijo zarad tega .Zato bi vas zdj rada vprašala kako naj pristopim do ljudi ki jih se ne poznam pa bi jih rada spoznala, pa tudi o čem se je dobro pogovarjati na začetku spoznavanja.
hvala ze za v naprej
• Ta
Tadej
Tudi mene je bilo strah ko sem sel v srednjo šolo.
Strah si ustvariš v glavi. Strah te je prihodnosti, nekaj kar se še ni zgodilo. Svetujem ti, da si najdes aktivnosti ki te sprostijo tako se o tem ne boš obrenjevala.
Ljudje se oddaljijo ker očutijo da nisi sprošcena oz. hočes nekaj na silo. Sproscaj se in prave zanimive besede bodo prišle na plan same od sebe. Ko si sprošcena si prava ti ????
• Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
naj te najprej potolažim. Vsi, ki boste prihajali v novo šolsko okolje, se boste prve dni septembra, nekateri tudi tedne, srečevali z negotovostjo. Vsem bo to nova, še nepoznana izkušnja. Tudi za tiste sošolce, ki jih boš morda ti sama ocenjevala kot maksimalno samozavestne, blesteče! A verjemi, da se bodo tudi oni sami srečevali z negotovostjo in da si tudi oni želijo biti vidni in opaženi.
Vključevanje v pogovor z neznanci, je vsekakor veščina. Torej se jo tudi ti lahko naučiš. Najprej predlagam, da svojo miselnost, da »govoriš-kar-nepomembne-stvari- in-se-potem- ljudje-oddaljijo« SPREMENIŠ. Če razmišljaš o sebi na tak način, potem si seveda tudi negotova v vedenju. Naše misli, vedenje in čutenje so namreč povezani. Razmišljaj zgolj o tem, da boš zmogla. Razmišljaj o tem, kakšen bi bil pristop neznane sošolke k tebi, pa tebi všeč. Verjetno bi ti bilo všeč, če bi se ti predstavila in še tebe vprašala za tvoje ime. Potem pa bi ti tudi bilo všeč, če bi si tvoje ime zapomnila. Torej se treniraj v smeri, da si zapomniš sogovornikovo ime. Potem pa ga večkrat omeni. In sogovornika poslušaj. Recimo: »Zdravo, ime mi je Tina. Pa tebi?« Ko odgovori, jo lahko vprašaš, če se lahko prisedeš k njej? (recimo: »Ema, smem prisesti k tebi?«)
Pomembno je, da sogovornika poslušaš. Osredotoči se nanj, ne razmišljati o tem »ojoj, kaj pa naj sedaj rečem«. Tišina je tudi ok. Pa nič ni narobe, če boš govorila o svojih občutkih (recimo: »Veš, sem kar negotova, saj nikogar ne poznam...«).
Ko se z ljudmi pogovarjaš, nikar ne glej v telefon. Nikoli! Odloži ga v nahrbtnik, torbo. Če namreč zremo v telefon, osebi sporočamo: »Ni mi mar zate! Tale zadeva v roki je bolj pomembna!«
Meni osebno mi je zelo grozno, ko opazujem mlad par, ki sedi v lokalu in vsak zre v svoj ekran. In to mlada, ki bi se mogla opazovati, se utapljati v pogledu drug drugega. Če že drugi tega pravila ne zmorejo, ga uvedi ti. Bodi sprememba! Ko si boš z osebami bližje, ko boš gotova vase, pa boš rekla, da naj odložijo telefon in čas posvetite drug drugemu. Pogovoru.
Vključuj se v obšolske dejavnosti, v morebitne projekte, ki jih bo šola organizirala. Nikar ne reci kar takoj NE, če boš povabljena h kakšni proslavi, razstavi, prostovoljnemu delu v šoli in podobno.
Upoštevaj še nekaj naslednjih nasvetov. Ne posmehuj se drugim. Poskušaj razumeti ostale. Ne počni ostalim tistega, kar sama ne želiš, da bi drugi tebi. Veseli se uspehov drugih. Pohvali, če komu uspe. Ne skači ljudem v besedo. Nikar ne obrekuj. Obrekovanje je sicer lahko zabavno in povezovalno za tiste, ki to počnejo, nikakor pa za tiste, ki so predmet obrekovanja. (pa še: ljudje, ki obrekujejo druge, najverjetneje tudi nas, ko nas ni zraven).
Verjamem, da boš zmogla. Čez poletje pa že lahko vadiš. :-)
Preberi morda še kakšno knjigo na temo komunikacije. Povprašaj knjižničarke, saj so pravi zaklad poznavanja dobrih knjig.
Vse dobro želim.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja