Žiu zanima me kaj naj naredim da me ne bo strah pred vsakim spraševanjem prosim vas da mi lahko odgovorite čim prej ker imam z tem zelo težave hvala ????
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Taya!
Prva stvar, ki ti lahko pomaga, je to, da se na spraševanje dobro pripraviš. Poskušaj se dobro naučiti snov, ki jo boš vprašana. V kolikor veš, da dobro znaš, je trema navadno manjša, saj si lahko bolj suverena in bolj prepričana v svoje znanje. Pri tem ti lahko pomaga tudi to, da ustno spraševanje vadiš doma. Starši, sestra/brat, prijatelji ali kdo drug, ki ti je blizu, te lahko sprašuje učno snov, ti pa odgovarjaj, kot da gre zares. Tako se boš na situacijo lahko še bolj temeljito pripravila, sploh če si boš med vajo predstavljala, da je ta, ki te sprašuje doma, tvoj učitelj in da si v razredu. Pogosto nam namreč pomaga, da vizualiziramo (torej si v mislih predstavljamo) situacijo, ki nas čaka, kar nam pomaga, da se nanjo bolje pripravimo. Ko pa gre zares, imamo večji občutek suverenosti.
Če si pred spraševanjem zelo nemirna, se lahko poskusiš umiriti oz. sprostiti s kakšno tehniko dihanja. Gre za način, s katerim preko globokega in umirjenega dihanja umirimo svoje telo – bitje srca, napetost mišic, nemirne misli. Na spletu lahko najdeš več dihalnih tehnik, za začetek pa ti svetujem kvadrat 4x4. Najprej globoko vdihni in pri tem počasi štej do 4. Nato zrak zadrži za 4 sekunde. Sledi počasen izdih, ko ponovno šteješ do 4 in nato pred ponovnim vdihom počakaš 4 sekunde. Vajo izvajaj najprej doma, da jo uspešno osvojiš, nato pa jo uporabi na dan spraševanja (npr. zjutraj, med odmor, tik pred spraševanjem). Te tehnike so super, saj jih lahko izvajaš dokaj neopazno in tik pred stresnim dogodkom. Poskusi, mislim, da ti ne bo žal.
Upam, da ti nasveti kaj pomagajo. V kolikor bi se izkazalo, da v obliki ustnega spraševanja ne moreš dobro pokazati svojega znanja, pa se za pomoč lahko obrneš tudi na šolsko svetovalno službo.
Lea Prinčič, mag. psihologije