Preden zvečer zaspim razmišljam o tem kako je ko umreš. Predstavljam si, da se ničesar ne zavedaš in ob tem se počutim zelo neprijetno in me je zelo strah. Srce mi močno razbija in potem ne morem hitro zaspati. Kako naj si pomagam. Ali bi se morala o tem pogovoriti z zdravnikom?
• Wa
WannaEdgeTogethe
Jaz sem se z tem soocal par dni pred zacetkom sole in sicer prvo sem mel panicni napad in take resnicne misli da sem mislil da ne prezivim. Prvo mi je mama sla po neke kapljice za ˝samozavest˝ malo te pomirijo ampak ce hoces res premagat strah vsak vecer pred spanjem ali pa v postelji moli ker to je meni zelo pomagalo. Vprasaj Jezusa za zdravje in dolgo zivljenje to ZELO pomaga zaupaj mi :)
• Uredništvo
Aljaž Bogolin

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
oprosti, da je trajalo malo dlje časa, da smo ti odgovorili, in hvala, da si delila svoje občutke. Razumem, da te razmišljanje o smrti straši in ti povzroča neprijetne občutke, zaradi česar težko zaspiš. To so lahko zelo težke misli, še posebej zvečer, ko je okoli nas mir in se zdi, da smo z njimi sami.
Pomembno je vedeti, da je strah pred smrtjo eden najpogostejših strahov pri ljudeh. Smrt je naravni del življenja, a ker predstavlja konec, nas lahko prestraši. Razmisli, kaj te pri misli na nezavedanje ob smrti najbolj prestraši – je to občutek, da te ne bo več, občutek samote ali kaj drugega? Včasih, ko bolje razumemo, kaj nas straši, lažje obvladamo strah.
Ko začutiš, da te strah preplavi in ti začne srce močno razbijati, si lahko pomagaš z nekaj preprostimi tehnikami, ki te lahko umirijo in preusmerijo tvoje misli. Na primer:
Globoko dihanje: Počasi vdihni skozi nos, zadrži dih za nekaj sekund in nato počasi izdihni skozi usta. To ponovi večkrat, dokler ne začutiš, da se tvoj srčni utrip umirja. Vizualizacija: Predstavljaj si prijetne kraje ali trenutke, ki te pomirjajo – morda sprehod ob morju, v gozdu ali objem nekoga, ki ti je blizu. Pozornost na tukaj in zdaj: Osredotoči se na stvari okoli sebe, na primer na toplino odeje ali mehkobo vzglavnika. To ti lahko pomaga preusmeriti misli stran od strahu.
Še več podobnih tehnik in posnetkov najdeš v našem priročniku: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!uporaba-prirocnika. Na strani 4 je kazalo do zvočnih posnetkov vaj za sprostitev, ki te vodijo korak za korakom. Preizkusi katero od teh vaj pred spanjem – z redno vajo lahko postanejo še bolj učinkovite.
Razmisli tudi o tem, ali bi se želela pogovoriti z nekom, ki mu zaupaš – na primer s starši, skrbniki, učiteljem ali šolskim svetovalnim delavcem. Pogovor pogosto pomaga, da strah postane manjši.
Nekaterim ljudem, tako kot fantu, ki ti je svetoval tukaj na portalu, pomaga molitev. To je lahko dobra možnost za pomiritev in usmerjanje misli na nekaj pozitivnega, če si verna. Če nisi, je povsem v redu, da poskusiš druge načine, ki te lahko pomirijo.
Če se ti zdi, da strah vztraja, ti onemogoča spanje ali te zelo vznemirja, je povsem v redu, da o tem spregovoriš tudi z zdravnikom. Spanje je zelo pomembno, da se lažje učiš, sodeluješ v šoli in uživaš v svojih hobijih. Zdravnik ti lahko pomaga najti način, kako se s temi občutki lažje spoprijeti.
Ne pozabi, da nisi sama – sem na voljo, če želiš še kaj vprašati ali se pogovoriti.
Vse dobro,
Aljaž Bogolin, mag. psihologije