Zivjo, ze od 6.razreda naprej se srecujem z nekim obcutkom ki je v meni in ne more ven. Vedno ko sem nekje ker so sami ljudje ki jih ne poznam dobro pac nismo res dobri prijatelji se ne morem vkljuciti v druzbo. Recimo dam primer delam v vodnem parku in tukaj so vsi zelo prijazni in vse in ko zjutraj koncamo s pripravo parka se vsi usedejo in se pogovarjajo jaz pa grem za vogal in skrolam po instagramu ker nemorem zraven, nevem enostavno si ne upam. Skrbi me da se bi to nadaljevalo in tes nebi rada da je tako ker si res ne ganm pomagati sama. Meni je zelo dobro spoznavti nove ljudi in bi bila res vesela da bi jih samo poslusala od blizu ne pa izza vogala. In ce po resnici povem se jaz lahko sprosceno pogovarjam samo s tremi osebami in to so moji dve sestri in moja sestricna. Ce je to za naprimer moja mami sem cisto druga kar glas se mi spremeni, vse je drugace. To mi gre zelo na zivce in ze res dolgo si  ze zelim to izboljsati in mislim da gre na bolje ker se ne sekiram vec kaj si kdo misli o meni, amapk res res res si zelim iti iz te cone udobja in se samo prikljuciti skupini amak nemorem.
• Uredništvo
Ana Koščak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Če povzamem tvoj opis, imaš težave v situacijah, kjer moraš navezovati stike z ljudmi, ki jih ne poznaš dobro, čeprav si želiš biti del skupine in jih bolje spoznati. Pogosto se ti zgodi, da se raje umakneš in ostaneš sama, saj te ovira tvoj strah. Najprej bi ti rada povedala, da je zelo pogumno od tebe, da si težavo delila in nakazala, da želiš narediti neko spremembo.
Za začetek naj ti povem, da se marsikdo spopada s podobno težavo, kot jo opisuješ. Sploh pri mlajših je pogost strah, kako nas bodo drugi dojemali in kaj si bodo mislili o nas in to nas pogosto ovira pri navezovanju novih stikov. Zate imam nekaj nasvetov, morda lahko kakšnega preizkusiš in boš tako lažje premagala sojo težavo.
Ni treba takoj začeti na veliko, morda je dovolj, da s kakšnim vrstnikov stik najprej vzpostaviš preko telefona oz. spletnega socialnega omrežja (npr. Instagram ali Snapchat). Enostavno lahko osebo vprašaš »Kako si?«, »Kaj počneš?«, ta bo vprašanje vrnila in razvil se bo pogovor. Če boš stik najprej vzpostavila tako, ti bo morda v živo nekoliko lažje. Ko z osebo stik vzpostaviš v živo, najprej vzpostavi očesni kontakt, pozdraviš, se nasmehneš in povprašaš o kakšni stvari, ki je skupna obema. Za začetek si lahko izbereš osebo, s katero se počutiš najbolj udobno in se poskusiš pogovoriti z njo. Stik lahko navežemo tudi tako, da osebi podamo kak iskren kompliment, npr.: »Zelo mi je všeč tvoja majica.« Lahko pa osebi tudi ponudimo pomoč, ko to potrebuje. Tudi na tak način se lahko razvijejo prijateljstva.
Pomembno je, da pri navezovanju prijateljstev ostaneš ti, iskrena in topla. Želim ti veliko poguma in ogromno uspehov pri navezovanju novih prijateljstev. Verjamem vate. Če pa imaš še kakšno vprašanje, mi lahko seveda ponovno pišeš.
Ana Koščak, dipl. psih. (un)