Hej!
Zadnje čase imam strah pred izgubo.
Sem fenica Liama Payna, ki je umrl lani oktobra. Njegova smrt je bila zelo nepričakovana, kar me je tudi zelo pretreslo. Od takrat imam strah, da bom izgubila mami. Če se skregava mi postane hudo in se skoraj zjokam, ker vem da to ni bilo ok in da bi bila zelo žalostna, če bi umrla. Včasih sem povedala tako kot je in mi za to ni bilo nič žal...
Če sem pri atiku (ločena sta), me je vedno strah, da jo bo kdo ubil doma, ali pa karkoli. Zato ne morem zaspati in molim, da bo vse ok z njo. Potem pa preusmerim misli, da lahko zaspim. Zadnjič sem gledala film, kjer je ena punca prišla domov in videla, da je njena mami umrla, kar je še dodatno pripomoglo k mojemu strahu.
Tudi ko sem doma in če mami spi, včasih pogledam, čakala diha...
Tudi npr. če poslušam kakšnega pevca, ali gledam kakšnega igralca, ki mi je všeč, me takoj postane strah, da bo slučajno umrl, tako kot Liam.
Zdaj gledam eno serijo, kjer moj najljubši lik umre. In potem me postane strah, da bo tudi v resničnem življenju umrl...
Znam si preusmeriti misli, ampak vseeno...
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
najprej bi ti želela povedati, da se mi zdi zelo pogumno, da si spregovorila o svojem strahu pred izgubo. Iz tvojega zapisa sem razbrala, da te je nepričakovana smrt Liama Payna močno pretresla in da od takrat opažaš povečano zaskrbljenost glede izgube bližnjih, predvsem mame. Prav tako si omenila, da te je strah, ko si pri očetu, in da včasih preverjaš dihanje mame, ko spi.
To, kar doživljaš, je razumljivo. Ko se enkrat soočimo z izgubo ali slišimo za nenadne smrti, se lahko v nas prebudi močan strah, da bi izgubili druge pomembne osebe v našem življenju. To lahko tudi poimenujemo tesnoba ali anksioznost. Notranja napetost, ki jo doživljaš, je znak, da ti je mar za svoje ljubljene.
Zdi se, da te določene situacije, kot so prepiri z mamo, filmi, v katerih kdo umre, ali celo misel na to, da bi tvoj najljubši igralec ali pevec umrl, še posebej vznemirijo. Zelo dobro se mi zdi, da si zase že našla koristno tehniko, kot je preusmerjanje misli. To je ena izmed strategij, ki ti lahko pomaga pri spopadanju z neprijetnimi občutki. Obstajajo tudi drugi načini soočanje s tesnobo, na primer tehnika analize misli, dihalne vaje, vizualizacija varnega prostora, ki te lahko sprostijo, če jih izvajaš redno ali v situaciji, ko začutiš močan strah pred izgubo. Si že kdaj preizkusila katero od teh tehnik?
Pri njihovem spoznavanju ti je lahko v pomoč naš priročnik: Uporaba priročnika - Brošura #ToSemJaz. V prvem delu priročnika je razloženo, kako so med seboj povezane misli, čustva in vedenje, v drugem delu pa so opisane tehnike, ki ti lahko pomagajo v stiski. Na četrti strani najdeš kazalo, ki te usmeri do več zvočnih posnetkov uporabe teh tehnik. Uporaben je tudi naslednji članek, v katerem je opisana tehnika analize misli: Soočanje z anksioznostjo | #to sem jaz. Na koncu članka je tudi povezava do drugega sorodnega prispevka ter delovnega lista Izzovi svoje anksiozne misli, kar ti lahko pomaga spremeniti način mišljenja in izboljšati počutje.
Mislim, da bi ti tudi bilo precej v pomoč, če bi o svojih občutkih spregovorila z nekom, ki mu zaupaš – mamo, prijateljico ali svetovalcem v šoli. Če bi močan strah pred izgubo v prihodnje še vedno precej vplival na tvoje življenje in ti onemogočal, da bi se popolnoma sprostila, bi bilo koristno poiskati strokovno pomoč pri psihologu – to je pogumen korak k boljšemu počutju. Včasih potrebujemo nekoliko več strokovne usmeritve, da se naučimo bolje obvladovati svoje občutke.
Če imaš še kakšno vprašanje, sem ti na voljo in ti z veseljem odgovorim.
Lepo bodi,
Urška Horvat, dipl. psihologinja (UN)