Hej, ugotovila sem, da imam strah pred intimnostjo s fanti. Vedno ko s fantom nekaj probava, se ustrašim. Enkrat mi je hotel dati poljub pa sem zavrnila. Objemanje še gre, ostalo pa ne. Kaj šele spolnost. Kako lahko to rešim?
Uredništvo
Cita Jenko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Strah pred intimnostjo je nekaj povsem normalnega in pogostega, še posebej pri tistih, ki se šele spoznavajo s čustveno in telesno bližino drugih. Si se kdaj vprašala, kaj točno te prestraši pri intimnosti? Je to fizični stik, čustvena bližina ali morda nekaj drugega? Ali je tvoj odziv podoben če gre za tesen objem ali poljub? Pomembno je, da se ne obsojaš, ampak si dovoliš raziskovati svoje občutke brez pritiska. Če se v določenih trenutkih ne počutiš udobno, je povsem v redu, da rečeš ne. Prav je, da spoštuješ svoje meje.
Morda v tebi obstaja del, ki si želi več bližine, a hkrati občuti strah, kar lahko povzroča notranji konflikt. Prav tako lahko občutiš pritisk, da bi se morala odzvati na pričakovanja drugih, a resnica je, da se moraš osredotočiti na to, kar ti sama čutiš in želiš. Na tem mestu me zanima, ali si tega želiš, pa ob tem čutiš notranjo oviro, ali samo misliš, da je to prav, ker tako narekuje družba?
Pomembno je tudi vedeti, da ljudje izražamo povezanost na različne načine. Nekateri imajo zelo radi dotik in jim je fizična bližina ključna za občutek varnosti in povezanosti. Drugi pa se ne počutijo tako udobno s telesnim stikom in se raje povezujejo na druge načine, na primer skozi pogovore, skupne dejavnosti ali izražanje čustev na drugačen način. Oba načina sta popolnoma v redu, odgovornost vsakega posameznika pa je, da ugotovi, kaj mu bolj ustreza in se nauči postaviti mejo.
Če se želiš soočiti s tem strahom in si pripravljena raziskovati ta del sebe, lahko začneš z majhnimi koraki, ki ti pomagajo razširiti cono udobja – več pogovorov o čustvih, daljši objemi, držanje za roke ali poljubi na lice. Postopoma boš lažje zaznala, kaj ti ustreza in kdaj si pripravljena na več.
Ne pozabi, da intimnost ni le fizični stik, temveč tudi občutek varnosti, zaupanja vase in povezanosti z drugo osebo. Najpomembneje je, da si prisluhneš in slediš svojemu občutku. Če v tem trenutku še nisi pripravljena, je to popolnoma v redu.
Dovoli si biti tam, kjer si zdaj, in si zaupaj, da boš s časom našla svojo pot.
Tukaj smo zate!
Srečno in pogumno na poti raziskovanja,
Cita Jenko, mag. psihologije