Zdravo, sem Teja in stara sem 13 let. Imam zelo veliko skrbi ker bom čez 2 leti odšla v srednjo šolo. Imam zelo veliko vez do živali, že od kar pomnim in že od 5. razreda sanjam o tem, da bi postala veterinarka. Pozanimala sem se in ugotovila, da je srednja šola za veterino samo v Ljubljani. Edina šola ki me vleče in hkrati zelo oddaljena. Morala bi iti v dijaški dom, kar pa ne želim, ker mi je težko že samo dva dni biti brez živali, ki pa niso dovoljene v dijaških domih. Jaz in moja mami sva se strinjali da bi bilo prenaporno vsak dan se voziti z vlakom do šole in nazaj. Živali so za mene najpomembnejše, saj z ljudmi nisem nekako povezana. Že od tretjega razreda nimam dobrih prijateljev, tudi v šoli se z nikomer ne pogovarjam, kar sem seveda opazila, saj več jokam. Imela sem tudi željo, da bi si kupila novega psa, vendar takoj ko sem pomislila na srednjo šolo, sem vedela da ne bom mogla dolgo skrbeti zanj. Že zdaj imam manj časa za živali, zaradi učenja, sčasoma ga bo vse manj. Trenutno imam 14 živali in nevem, kako naj si pomagam. Prosim za vsak nasvet. Hvala, Lp.
Uredništvo
Doroteja Vodopivec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Teja.
Žal ne vem približne lokacije kje se nahajaš, zato tudi ne vem ali ti je bližje Ljubljana ali Maribor. Imaš namreč še opcijo Biotehniške šole v Mariboru, kjer imaš program veterinarski tehnik. Prav tako pa imaš ta program na voljo tudi na Šolskem centru Šentjur.
Vesela sem, da imaš rada živali in zanje skrbiš, velikokrat pa se zgodi, da se pri poklicu veterinarski tehnik ne zavedamo, kaj vse je naloga poklica. Če imaš kakršnokoli možnost, bi ti predlagala, da se pridružiš kakšnemu veterinarju za dan ali dva, da res dobiš čim boljši vplogled v to kaj pri tem poklicu zares počneš. V poklicu so velikokrat izzivi, ki jim marsikdo, ki ima rad živali, enostavno ni kos. Zato ti predlagam, da poiščeš čim več informacij o samem poklicu pri ljudeh, ki to zares počnejo, da boš vedela ali boš to zmogla. Otrokom, ki imajo radi živali sama velikokrat raje priporočam kak poklic oskrbovalca v živalskih vrtovih ali skrbnika v zavetišču za živali. Še vedno pa lahko skrb za živali ohraniš kot hobij ali prostovoljstvo.
Želela pa bi povprašati tudi o tem, da si veliko sama. Kaj se je zgodilo v 3. razredu, da se od takrat bolj držiš zase? Ali je bila kakšna negativna izkušnja? Najbolj pomembno pa je ali ti je to, da se z drugimi ne pogovarjaš vredu ali bi si želela več stika tudi z ljudmi?
Zagotovo je včasih komunikacija z živalmi veliko lažja in preprostejša, vendar so v življenju pomembni tudi odnosi, ki jih spleteno z drugimi. Velikokrat lahko tudi iz odnosov odnesemo ogromno izkušenj in znanja za življenje.
Lep pozdrav,
Doroteja Vodopivec, mag. psihologije
Te
Teja
Torej zavedam se dela veterinarja saj sem se že pozanimala in res je da je šentjur blizu ampak mi je prijateljica od mojih staršev povedala da ta šola ni dobra saj ima izkušnje, v Mariboru pa je bolj kmetijska smer, raje imam eksotične živali, pa mislim da bi tudi tam morala biti v dijaškem domu, zato sem se odločila za Ljubljano, glede prijateljstva pa, do tretjega razreda sem imela dve najboljši prijateljici, zdaj smo tako, kot da se sploh ne poznamo, tudi v vrtcu sem bila večinoma sama, zdaj pa se počutim samo še kot "rezerva" saj se pogovarjam samo takrat, ko npr.ena sošolka nima časa za drugo oz.zboli takrat se potem včasih družijo z mano sicer sem se pa že nekako navadila in mi je bolje biti sama, saj imam težave s sluhom in ne znam se pogovarjati, izražati, bila sem lani v eni skupini prijateljic, dokler nista prišli noter dve, ki me ne marata, ena še posebej, in ta mi daje občutek da ne spadam na to šolo, saj se one ves čas pogovarjajo jaz pa jih samo gledam, večinoma se pogovarjajo z vsemi puncami, z mano še najmanj
Te
Teja
Na nek način tudi komaj čakam na srednjo šolo, saj me tam nihče ne bi poznal in bi lažje dobila prijatelje, saj bi me mogoče drugače videli
Te
Teja
Mogoče me niste razumeli najbolje ko ste rekli da nekateri ne vedo kakšno delo je to, jaz vem saj že sama skrbim za vse živali, velikokrat se pozanimam o novih vrstah in se že dobro spoznam. Zanima me samo kakšne nasvete imate, saj si želim iti v dijaški dom, vendar tam niso dovoljene živali, brez katerih težko zdržim, nevem kaj mi lahko pomaga
Uredništvo
Doroteja Vodopivec
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Žal ti tukaj ne znam drugače pomagati, kot da ti povem, da moramo včasih v življenju izbrati težke odločitve, da lahko dosežemo cilj, ki si ga zadamo.
Če je poklic veterinarja tvoj cilj in edino rešitev vidiš, da greš v Ljubjano v študentski dom, potem se boš morala soočiti s tem, da boš čez teden tam. V primeru, da boš živali preveč pogrešala, pa upam, da imaš možnost, da morda kak dan med tednom odideš domov. Druge rešitve ne vidim. Žal živali ne moreš prinesti s sabo. Kar se verjetno zavedaš tudi sama. Prepričana sem, da bodo v tem času za njih poskrbeli starši. Lahko jih tudi dnevno pokličeš in preveriš kakšno je stanje doma. Zagotovo, pa boš z vsemi zadolžitvami in nalogami, ki jih bo šolanje prineslo, malce odmislila tudi to, da živali progrešaš.
Včasih je potrebno tudi kaj preboleti, da lahko pridemo iz situacije močnejši.
Lep pozdrav,
Doroteja Vodopivec, mag. psihologije
Te
Teja
Hvala za odgovor. Lp
MN
MN13
Pozdravljena!Torej si v 7.razredu kot jas.Kot da sva si enaki!Kaksne zivali pa imate kmetijo ali bolj domace zivali?Sem iz okolice Stoperc in sem velika ljubiteljica zivali.Imamo veliko kmetijo.Tudi me ne se loteva enako vprasanje.Sprva sem misliab da bom sla na Biotehnisko maribor ampak baje potem ne mores iti na fakulteto se naprej da postanes pravi veterinar.Za gimnazijo pa mi glih ni ker se mi zdi pretezka.Draga Teja!Rada bi bila tvoja prijateljica. Hvala tebi in spletni svetovalnici TO SEM JAZ!