Pozdravljeni.
Že nekaj časa imam hude strahove in znake anksioznosti katere mi otežujejo življenje.
Traja že 4 mesece a je sedaj postalo res intenzivno. Že 4-5 dni nemorem spati, saj se zbujam preznojena, in v hudih bolečinah v prsih ter s palpitacijami. V takih trenutkuh sem prepričana da bom umrla, če bom zaspala. Imam cardiophobio in se bojim da mi bo srce samo odpovedalo. Ubistvu tudi če hočem zaspati nemorem saj me telo samo prebudi.
Posledica ne spanja je sedaj huda omotica, utrujenost itd. Imela sem tudi težave z refluksom katere so tudi vzrok za mojo skrb. Naj povem da ssm bila večkrat na urgenci in pri zdravnikih in vsakič so mi rekli da zmano ni nič narobe da imam hudo anksioznost in da naj se posvetim s psihiatrom.
To sem storila pred enim dnevom. Predpisal mi je Helex in Asentro. Za obe sem ze slisala, predvsem negativne stvari. Bojim se jih jemati saj je rekel da se mi stanje lahko tudi poslabsa in ne vem ce to trebutno lahko prenesem.
Trenutno pisem tudi ob 4 uri zjutraj saj ze od 1ih nemorem zaspati ker so me ponovno zbudile bolecine, kljub temu da sem uzela persen, ki me malo uspava.
Nevem kaj narediti... Hvala za odgovore.
Uredništvo
Nejla Đikić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz tvojega sporočila je res čutiti, kako težko ti je in kako hudo tesnoba vpliva na tvoje vsakodnevno življenje. Ko človek doživlja tako močno tesnobo, se telesni simptomi zdijo tako intenzivni, da je težko verjeti, da jih ne povzroča huda bolezen. Dobro je, da si šla večkrat k zdravniku in na urgenco ter da so izključili resno telesno obolenje.
Sem vesela, da si se obrnila na psihiatra in da si dobila zdravila. Zdravila ne pomenijo, da si šibka ali da sama ne zmoreš premagati anksioznosti. Tu so, da ti pomagajo, da skozi proces greš lažje in hitrejše. Asentra je antidepresiv, ki se uporablja tudi za zdravljenje tesnobe. To je eden od najbolj pogosto predpisovanih antidepresivov, ker ima zelo malo resnih neželenih učinkov in ga ljudje dolgoročno dobro prenašajo. Predvidevam, da te je psihiater opozoril, da lahko v začetku zdravljenja pride do ''poslabšanja tesnobe'', zato si tako zaskrbljena. Če antidepresive uvajamo postopoma (1/2 tablete 7 dni, nato 1 cela tableta) se zelo pogosto stranski učinki sploh ne pokažejo. Tudi če se pojavijo stranski učinki kot so poslabšanje tesnobe, prebavne težave, suha usta itd., se pri večini ljudi postopoma umirijo čez nekaj tednov. Antidepresive je treba jemati kakšne 3 tedne, da bi opazila prve učinke. Iz tega razloga ti je psihiater napisal Helex. To je pomirjevalo, ki te bo umirilo dokler antidepresivi ne začnejo delovati. Glavna slabost Helexa (in podobnih zdravil) je da povzročajo odvisnost, če se jemljejo dlje časa. Sicer pri tebi to ne bo težava, ker je psihiater verjetno načrtoval, da boš Helex opustila, ko Asentra začne delovati.
Če bi se pojavili hudi neželeni učinki (ki so sicer zelo redki) ali samomorilne misli, se potem takoj obrni na svojega psihiatra. V primeru, da uvajanje antidepresivov ne gre v domačem okolju, tudi obstaja možnost kratke hospitalizacije, da zdravila varno uvedemo v bolnišnici.
Anksiozne motnje zelo dobro reagirajo na zdravila in se simptomi pogosto pomembno zmanjšajo ali popolnoma izginejo. Poleg zdravil pa je zelo priporočljiva tudi psihoterapija oziroma obravnava pri psihologu, saj kombinacija obojega pogosto prinese najboljše rezultate pri zdravljenju anksioznih motenj.
Če imaš še kakšne dvome ali vprašanja nam ponovno piši.
Lepo bodi,
Nejla Đikić, dr. medicine, specializantka psihiatrije