Dober dan!
Prihajam iz tuje države in živim v Sloveniji samo 3 leta. Doma(v moji državi) zdaj se dogaja vojna in to me pogosto skrbi, ampak zdaj me največ skrbi življenje tukaj v Sloveniji..ko sem prišla v Slovenijo sem takoj šla v šolo in so me dali en razred nižje da se naučim jezik in ne zgrešim kakšno pomembno snov. Slovenščine sploh ni sem razumela in zato tudi ko otroci z mojega razreda probali z mano pogovarjati ni sem mogla povedati veliko. Zdaj pa v šoli imam samo nekaj prijateljc, ki imajo boljše prijateljice od mene. Nikoli me ne pokličejo na sprehod po šoli, nikoli me ne počakajo, tudi pozdravijo včasih ne. Moje sošolke so prijazne, ampak ne pogovarjajo z mano, zelo pogosto se počutim "left out" in to mene zelo prizadane. Vedno sem razmišljala o tem kaj je narobe z mano. Vedno sem bila tih otrok ampak po vseh teh dogodkih(Vojna, selitev v Slovenijo, odsotnost prijateljev) sem postala še bolj umaknjena vase. Me je prov strah se nekako zbližati z ljudmi. Npr en krat me je prijateljica povabila k njej domov in ful mi je bil strah, zdelo se mi da mi boli glava in da se mi "ne da" it k njej ampak sem vedala da bom se imela dobro če bom šla. Presilia sem se da grem in res sem se imela fajen samo ni všeč mi da vedno se moram prisiliti. Čez en let bom že na srednji šoli in skrbi mene da spet ne bom imela prijateljev ker res si samo želim počutiti sprejeta in vredu tako ko sem počutila doma, pred vojno. Tudi mi je strah pogovarhati z novimi ljudmi zaradi moje slovenščine..vedno zamešam besede, besedni red, pozabljam besede itd. Ko mi nekdo reče da sem dobro načila slovenščino težko verjamem. Še vedno zvenim kot "tujka" :( mi je zelo strah zaradi srednje šole ker bojim se da spet bom osamljena in be bom imela prijateljev. Tega res nočem spet doživeti.
• Uredništvo
Nejla Đikić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Veseli me, da si nam pisala. Poskusila bom odgovoriti na vse stvari, ki te skrbijo. Jaz sem tudi prišla iz druge države, tako da ti lahko ponudim svojo perspektivo.
Najprej ti želim reči, da je tvoja slovenščina odlična. Vse sem razumela, kar si napisala. Namen jezika je, da se ljudje pogovarjamo med seboj. Ja, obstajajo pravila in slovnica in komplicirane besede in kaj vse ne ... ampak v navadnom pogovoru jih ne potrebuješ. Glede na tvoje besedilo, imaš popolnoma dovolj znanja za pogovor z ljudmi :D Sicer ti je ponavadi težko zaradi naglasa in tega, da ''zveniš kot tujka''. Sem tudi veliko razmišljala o tem in sem prišla do enega zaključka: Jaz sem tujka in to ni moja slabost, ampak je prednost. Ljudem ponujaš drugo kulturo, nova znanja in ti kot oseba rasteš. Vsakič, ko se počutiš neprijetno in se s tem soočiš, boš za eno stopnico bolj zrela in bolj pripravljena na prihodnje izzive. Prav tako mislim, da je ogromen dosežek, da pri 15 letih govoriš dva jezika (omenila si nekatere angleške izraze v besedilu, tako da mogoče govoriš celo tri jezike). Na to bi morala biti ponosna.
Zdaj, kar se tiče prijateljev ... Iz tvojega besedila razberem, da imaš pravaprav trenutno nekaj prijateljic. Sicer ti mogoče niso najboljše prijateljice, ampak obstajajo in se družite v šoli. Enkrat sem prebrala raziskavo, ki kaže, da potrebuješ vsaj 80-100 ur druženja z eno osebo, da bi na koncu tega rekla, da sta prijatelja. To pomeni, da potrebuješ čas za prijateljstvo. Ne bo prišlo kar naenkrat kot je to bilo v otroštvu. Jaz bi ti svetovala, da prevzameš iniciativo in jih ti povabiš nekamor (k sebi doma, na sprehod, v kino). Če ti je lažje, lahko prvo povabiš eno deklico, ki ti je najbolj všeč potem nasednjič mogoče celotno skupino. Prav tako obstaja možnost, da se pridružiš kateri skupini zunaj šole. Na pamet mi padejo plesne skupine, pevski zbor, različne športne skupine (odvisno kakšen hobi bi rada imela). Moja izkušnja je, da je to najlažji način za sklepanje prijateljstev, ker imate že na začetku neko temo za pogovor in so tudi tam ljudje bolj sproščeni in odprti za nove izkušnje.
Srednja šola je izziv ne samo tebi kot tujki, ampak tudi slovencem, ki živijo tukaj od rojstva. Zakaj? Ker skoraj vsi pridete v novo šolo brez starih prijateljev, k novim profesorjem in nimate pojma, kaj vas čaka. V tvojem primeru je to ogromna prednost, ker boste tam vsi na samem začetku in je lažje najti prijatelje v takšnem okolju v primeru s tvojo sedanjo situacijo (pred 3 leti si prišla v razred, v katerem se vsi poznajo že nekaj let). Sicer se mi zdi, da je zdaj še vedno prezgodaj, da preveč razmišljaš o srednji šoli. Poskušaj živeti čim več v sedanjosti in se o prihodnjih težavah obremenjuj le,  ko se pojavijo (vem, da je težko haha).
Upam, da sem ti vsaj malo pomagala. Če te še kaj zanima ali skrbi, piši nam!
Do takrat pa lep pozdrav.
Nejla Đikić, dr. medicine, specializantka psihiatrije
• Qq
Qqw
Hvala vam! pomagala ste mi. Mislim da res bo bolj za me če se osredotočim na sedanjost ker pred mano(naslednjo šolsko leto) je še 9. razred nato pa že srednja šola. Tudi imam hobij, zelo rada rišem in z tem delom poj bom povezala svoje življenje, saj mi res všeč in veliko ljudi mi reče da imam za to talent. Prihajam z Ukrajine kot ste morda že ugotovili in tam pred začetkom vojne sem približno pet let obiskovala umetniško šolo. Tukaj v Sloveniji pa vidim da najstnikov ne tako zanima umetnost kot šport. Sploh ni sem športnica in šport mi nikoli ni bil prav všeč, ampak letos sem bila res navdušena nad odbojko in trenirala sem jo skoraj celo šolsko leto :}
Še en krat hvala vam za nasvet in bom se potrudila da ne izogibam družbi in sama nekam povabim nekoga od prijateljic :>