Hej torej imam uprasanje... imam prijateljico- moja najboljsa prijateljica je, in zadnje case se vede zelo... cudno?
Da zacnem to leto se je nekaj zgodilo z njo. Zacela je kaditi, se fugirati, vajpati... prisla je tudi na idejo da zeli poskusiti travo,  (keep in mind stara je 13, kmalu 14) seveda sem ji nasprotoval o vsem tem a me ne poslusa. strah me je da bo sla cez mejo in si bo kaj naredila.
Pred dvema tednoma ko sma se druzila mi je povedala da ima fanta (18 let!!!) in da ji bo on dal travo. Biu sem sokiran in sem ji itak reku da naj ne ampak guess what.. ni me upostevala. Tako da je prejsnji teden z njim kadila. Povedala pa mi je tudi da sta imela spolne odnose in to veckrat.
Ne vem kako naj ukrepam glede te situacije, ker je prav tako zaostala 8 razred in se odlocila da se bo preselila v drug kraj da gre zivet k svoji mami (starsa sta locena) in tam zacne novo leto, se mi zdi da ne bom imel res vec nobenega vpliva nanjo.
Ko sem ji povedal kaj si mislim o tem da je pri 13 imela seks, je bila tako jezna name da me je za 2 dneva blokirala...
Strah me je zanjo ker me cisto NIC ne poslusa, in ne vem kaj bo naslednje... droge?? Res ne vem kaj naj.
• ap
apollo
se nekaj kar sem opazil da v opisu nisem povedal je to da se med drugim tudi samoposkoduje (reze). Strah me je tudi da bo naredila neko neumnost, bo neko izvedel nekaj kar dela in bo kaznovana, da bo zanosila ipd. se zavedla da je naredila napako in se spet zacela rezat ali pa se kaj hujsega. Se morda poskusala ubiti.. Vem da je o tem ze razmisljala, a da ji gre na bolje glede tega (tako pravi sama, nisem preprican da ji verjamem).
Torej strah me je, da ce jaz ukrepam tako da povem svojim starsem, uciteljem v soli, njenim starsem itd. si bo nekaj naredila.
• Uredništvo
Jasna Verčko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
pohvalno je, da si tako dober prijatelj in se trudiš poiskati pomoč. Verjamem, da te zelo skrbi, ko opažaš spremembe v vedenju prijateljice in določena tvegana vedenja, ki so se začela pri njej pojavljati. Iz napisanega sklepam, da je tvoja prijateljica trenutno zašla v veliko težav, sploh zato, ker si omenil, da bo morala ponavljati 8. razred.
Prijateljico si že poskušal opomniti, da kajenje in zgodnji spolni odnosi niso varni zanjo, pri čemer si imel dobre namene. A pogosto se zgodi, da se osebe, ki jim nastavimo ogledalo, počutijo obsojano in občutijo potrebo po tem, da se branijo (blokiranje je lahko način obrambe), s čimer dosežeš ravno nasprotno od tega, kar si nameraval. Ne skrbi, saj nisi naredil ničesar narobe. Predlagam, da prijateljico v prihodnje še naprej skušaš preusmeriti na pravo pot z manj direktnimi načini. Poveš ji, da te skrbi, vendar tudi, da verjameš, da se zna sama pravilno odločiti. Navsezadnje so vse odločitve njene. Žal jih ne moreš sprejeti ti, pa čeprav bi izbral zanjo boljšo alternativo. Pomembno je, da ji nudiš oporo, vsekakor pa ji lahko poveš, da se z njenim ravnanjem ne strinjaš.
Mladostništvo je obdobje, v katerem je veliko preizkušanja novih vzorcev, oblikovanja odnosov in eksperimentiranja. Na žalost se v tem času veliko mladostnikov posluži kajenja ali nedovoljenih substanc. Zelo me je zaskrbelo, ko si v drugem vprašanju dopisal, da se prijateljica samopoškoduje in da si lahko kaj naredi. Razumem, da te je strah, da se pogovoriš z odraslo osebo, ker ne želiš poslabšati situacije. Žal pa je to nujno, čeprav terja veliko tvojega poguma. Spolni odnosi z osebo, mlajšo od 15 let, so opredeljeni kot kaznivo dejanje, zato je zelo pomembno, da se obrneš na koga od odraslih, ki mu zaupaš in da se po potrebi obvesti tudi policijo. Ko se boš z odraslim pogovoril, omeni svojo skrb in prosi, da skušajo zadevo razrešiti tako, da ne povedo, od koga so izvedeli. Pomembno je, da se tvojo prijateljico takoj zaščiti in da dobi potrebno pomoč. Če se presodi, da je prijateljica nevarna sebi, pa ji pripada tudi nujna pomoč psihiatra v bolnišnici.
Lahko se zgodi, da bo prijateljica nate jezna ali da bo celo zavračala stike s tabo, ampak je včasih treba narediti tudi težke stvari, če želimo biti dobri prijatelji. Upam, da bo v prihodnje tvoj trud cenjen. Vsekakor ravnaš prav, ko ji skušaš pomagati. Dobrodošel si, da se ponovno obrneš na nas in sporočiš, kako gre, dobrodošla pa je tudi tvoja prijateljica. Ali bi bil lahko to še en vir pomoči, glede na to, da nam lahko pišete anonimno?
Lepo te pozdravljam,
Jasna Verčko, mag. psihologije