Zdravo.
1. Ali lahko brez spolnih odnosov dobim kakšno spolno prenosljivo bolezen?
2. Zelo me je strah spolnih odnosov zaradi morebitne nosecnosti. S fantom sva se ze veckrat pogovarjala o tem, da bi po 1 letu zveze lahko imela spolni odnos. A mene je zelo strah saj me skrbi zaradi nosecnosti. Seveda poznava kontracepcijo in bi jo uporabila, a me je kljub temu strah, saj lahko v mnogih primerih kondom poci, zdrsne,... Fant pozna moje strahove in me v odnose ne sili ali caka, kdaj bo pravi cas, je zelo spostljiv. Imate kaksen nasvet kako vsaj omiliti ta strah?
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Živijo!
1. Spolno prenosljive okužbe se običajno širijo preko dejavnosti, ki vključujejo neposreden stik z okuženimi telesnimi tekočinami, kot so kri, sperma, vaginalne tekočine ter genitalne ali ustne lezije. Poleg spolnih odnosov se tako lahko nekatere izmed njih prenašajo tudi na primer preko uporabe istih igel ali z matere na plod v času nosečnosti oziroma ob porodu. Tveganje pri poljubljanju, tesnih telesnih stikih (drgnjenje, praskanje) ali souporabi osebnih predmetov (pribora, kozarcev, brisač), je običajno nizko, ni pa nično. Herpes simplex virus, humani papilomavirus (HPV) in sifilis so primeri spolno prenosljivih okužb, pri katerih obstaja tveganje tudi pri omenjenem.
2. Glede strahu pred nosečnostjo ti svetujem, da se pogovoriš s kakšno odraslo osebo, ki ji zaupaš. Še najbolje bi bilo, da se obrneš direktno na ginekologa, ki ti bo znal tudi strokovno svetovati. Pozanimaj se o drugih možnostih za preprečevanje nosečnosti, kot so nožnični obroček, kontracepcijske tabletke in maternični vložek. Več kot boš imela informacij o tem, kako se primerno zaščititi, manjši bo strah pred nosečnostjo (pa tudi pred spolno prenosljivimi okužbami). V primeru dodatnih vprašanj sem ti na voljo.
Pa srečno!
Eva Štrukelj, mag. klinične in zdravstvene psihologije in mag. psihoseksologije